Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Michelin Challenge Bibendum 2011 - przyszłość bez benzyny

Michelin_Challenge_Bibendum_2011_3-1Skończył się Michelin Challenge Bibendum 2011 w Berlinie – międzynarodowe spotkanie specjalistów, przedstawicieli sektora automotive, naukowców, polityków i ekonomistów, którzy rozmawiali o przyszłości motoryzacji. Lotnisko Tempelhof było areną testów 270 pojazdów z napędem alternatywnym - elektryczne, z napędem hybrydowym, turbinami gazowymi itp, wśród których były zarówno roadstery jak i ciężarówki, m.in. takich marek, jak Mercedes, Volkswagen, Porsche, Toyota i Citroen. W imprezach towarzyszących spotkaniu, konferencjach, seminariach i wystawach,  wzięło udział około 6000 uczestników. Widać, że producenci stawiają na elektryczność. Renault pokazał pierwszy, prawdziwy elektryczny sedan Fluence Z.E. (zero emission), Peugeot – pierwszy na świecie hybrydowy diesel 3008 HYbrid4. Ciekawym rozwiązaniem może być Volvo V60 z technologią Plug-in Hybrid – sportowe kombi, w którym zostały połączone elementy trzech samochodów. Wybierając odpowiedni przycisk kierowca będzie decydował o trybie jazdy: Pure – napęd wyłącznie elektryczny, Hybryd – pracuje zarówno silnik diesla jak i elektryczny oraz Power – podporządkowany jak najlepszym osiągom (sumaryczna moc – 285 KM). Na wyróżnienie zasługuje również koncepcyjny pojazd elektryczny EALO grupy Various z napędem 4x4, który zapewnia ukryty w każdym z kół silnik elektryczny. Ponadto koła te przymocowane są bezpośrednio do karoserii i tylko dzięki temu, że jest ona wykonana z elastycznych materiałów, eliminuje wszelkie nierówności – nie jest więc potrzebne zawieszenie. Podczas Michelin Challenge Bibendum 2011 były również testowane m.in. Mercedes klasy A E-CELL, klasy B F-CELL, S250 Cdi Blue EFFICIENCY i Atego BlueTec Hybrid, Volkwagen HyMotion3 i Passat TSI EcoFuel, Porsche Panamera S Hybrid i 911 Carrera, Toyota Prius i Auris HV oraz Citroen C3 Picasso. Podczas imprezy Michelin zaprezentował także nową, samonaprawiającą się oponę. Daje ona oprócz poczucia bezpieczeństwa, także sporo korzyści środowisku naturalnemu. Pozwala np. zrezygnować z wyposażania aut w koła zapasowe i narzędzia potrzebne do ich wymiany. To odchudzenie pojazdu nawet o 30 kg czyli oczywiście mniejsze spalanie. Kolejną innowacją prezentowaną podczas Michelin Challenge Bibendum 2011 w Berlinie była koncepcyjna opona do samochodów ciężarowych, która umożliwi zwiększony załadunek auta przy jednoczesnym zmniejszaniu energii pochłanianej podczas jazdy. Nowa opona do aut ciężarowych będzie miała maksymalny udźwig 5 ton. Oznacza to, że naczepa z dwoma osiami będzie w stanie przewieźć tyle ładunku, co naczepa trzyosiowa. To z kolei oznacza spore oszczędności dla przewoźników, którzy będą mogli przewozić większe ładunki mniejszymi autami ciężarowymi. Michelin zorganizował Challenge Bibendum już po raz 11.

Przeczytaj również
Popularne