Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Zmiany w SKFS

Tomasz Siwiński: Jak się czuje nowy prezes SKFS-u po wyborze? Była Pani pewna wygranej, czy była niepewność?

Bogumiła Czernecka: To zaszczyt stanąć na czele takiej organizacji. Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. Dziś jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. To również przyjemność pracy z fachowcami – członkami zarządu oraz koleżankami i kolegami, członkami SKFS.

W partiach politycznych są różne frakcje, czy także w Stowarzyszeniu są podobne podziały?

Do Stowarzyszenia przystępują osoby, które chcą coś dać od siebie, ale również uczyć się na doświadczeniach innych. Mamy wspólne wartości i cele. Naszym priorytetem jest upowszechnianie wiedzy o zarządzaniu flotami samochodowymi poprzez wymianę doświadczeń między członkami SKFS. Poszukujemy najlepszych rozwiązań prawnych, dzielimy się doświadczeniami. Misję tę realizujemy poprzez organizowanie szkoleń i spotkań oraz tworzenie i wdrażanie programów szkoleniowych dla kierowców poruszających się samochodami służbowymi. Wartością nadrzędną naszego Stowarzyszenia jest propagowanie wiedzy zdobytej dzięki doświadczeniu w zarządzaniu flotami. Przejawia się to poprzez aktywność społeczną członków Stowarzyszenia we wszelkich inicjatywach na rynku flotowym oraz okołoflotowym – kampanie, projekty szkoleniowe. Członkowie SKFS uczestniczą w roli prelegentów na spotkaniach flotowych. Stowarzyszenie bierze udział w publikacjach, przygotowując eksperckie opracowania. W naszej działalności dużą wagę przykładamy także do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach, jednym z celów naszej działalności są również działania w zakresie ochrony środowiska, Skupiamy się więc na poszukiwaniu i wykorzystywaniu dla siebie najlepszych praktyk, podziały są nam dalekie.

Patrząc na działania Stowarzyszenia, widać, że działacie Państwo prężnie. Ilu obecnie stowarzyszenie liczy członków i co proponujecie Państwo nowym fleet managerom, którzy chcieliby się zgłosić?

W tym roku obchodzimy 10-lecie istnienia SKFS. Początkowo w Stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób, które zarządzały ok. 8000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 33 000. Obecnie liczba ta wzrosła do 140 osób. Od osób, które chciałyby przystąpić do SKFS, oczekujemy czynnego zaangażowania w prace Stowarzyszenia zgodnie z naszymi misjami i wartościami.

Jakie są najbardziej palące problemy branży. Na pewno dyskutujecie między sobą, czy macie jakieś pomysły, które można wcielić w życie?

Palące zagadnienia i problemy branży flotowej najczęściej wynikają ze zmieniających się uwarunkowań prawnych, koniecznością dostosowania się do zmian. Nasza wspólna wiedza i wymiana praktyk pozwala nam znajdować najlepsze rozwiązania dla naszych flot. Nasze długofalowe cele, problemy flotowe realizujemy w oparciu o współpracę z naszymi wieloma partnerami.

Jakie stawia sobie Pani cele na swoją kadencję?

Dorobek i marka SKFS jest dziś istotną wartością na rynku flotowym. Złożyła się na to ciężka praca dotychczasowych zarządów oraz członków Stowarzyszenia. Celem jest intensywny rozwój organizacji i dalszej naszej edukacji, rozwój naszych produktów, m.in. flagowego produktu, jakim jest Profesjonalny Test Flotowy SKFS – dziś już niezbędne nasze narzędzie pracy. Chcemy również istotnie przyczyniać się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez propagowanie bezpieczeństwa w naszych flotach.

Czy przez okres, kiedy działa Pani w branży, zauważa Pani zmiany w pracy fleet managerów?

Tak i to bardzo. Wiele lat temu, kiedy rynek flotowy dopiero kształtował się w Polsce, nie było powszechnej wiedzy w zakresie zarządzania flotami i znajomości produktów flotowych. Większość z nas, fleet managerów, pracowała na zasadzie prób i błędów. Ówczesny brak wiedzy i najlepszych praktyk przyczyniły się także do powstania naszego Stowarzyszenia jako miejsca, gdzie te praktyki i wiedza mogły być wymieniane. Obecnie jest wiele możliwości edukacji fleet managerów, jednak ci, którzy są w branży od wielu lat, mają bezcenne doświadczenia. Ponadto dzisiejsza liczba dostępnych narzędzi dla pracy fleet managera istotnie wspiera czynności operacyjne. W tym miejscu należy również zaznaczyć istotne wsparcie czasopism flotowych i branżowych – zarówno w zarządzaniu flotami osobowymi, ciężarowymi, jak i logistyce.

Przeczytaj również
Popularne