Volvo hybrid

Od 2019 roku nie kupisz Volvo z silnikiem spalinowym

Od 2019 roku nie kupisz Volvo z silnikiem spalinowym. To pierwszy producent samochodów osobowych, który ogłosił datę zakończenia produkcji pojazdów z klasycznym napędem. Zastąpią je auta o napędzie hybrydowym lub elektrycznym.

 

Volvo V60 Plug-in hybridJak podaje Hakan Samuelsson w oficjalnym oświadczeniu prasowym, owo ogłoszenie stanowi koniec samochodów spalinowych tej firmy. Co więcej, dopiero co Volvo przekierowało prace swojego oddziału Polestar na tworzenie samochodów elektrycznych. Firma podaje, że do roku 2025 zamierza sprzedać milion samochodów o napędzie elektrycznym.

Najważniejszy dla nas jest klient – powiedział Håkan Samuelsson, President i Chief Executive. Klienci coraz częściej wybierają samochody elektryczne, a my chcemy odpowiedzieć na te wymagania teraz i w przyszłości.

Firma planuje wypuszczenie w latach 2019-2021 pięciu samochodów o napędzie alternatywnym. Będą to auta w pełni elektryczne, z silnikami hybrydowymi typu plug-in oraz mild hybrid. Dwa z nich to sportowe, elektryczne auta marki Polestar, znajdującej się i należącej do struktur Volvo Cars. Trzy kolejne, to dość klasyczne podejście Volvo do aut miejskich.

Firma z siedzibą w Szwecji dodaje, że samochody te będą też oferowane z napędami hybrydowymi. Ich produkcja odbywać się będzie w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Te ostatnie zakłady są właśnie budowane.

W zeszłym miesiącu Volvo ogłosiło, że dokona zmian i przekształci markę Polestar w samodzielny biznes, który będzie koncentrował się na projektowaniu i produkcji elektrycznych samochodów sportowych, które będą stanowić konkurencję dla Tesli i AMG Mercedesa. Szwedzka marka chce też inwestować w rozwój technologii autonomicznej jazdy.

Marka Volvo od siedmiu lat należy do chińskiego koncernu Geely. Pierwszy w pełni elektryczny samochód ma powstać właśnie w Chinach. Zatrudnia 30 tysięcy osób w fabrykach w Goeteborgu i Chinach. Kolejna fabryka powstaje w Stanach Zjednoczonych.