Peugeot-3008-2017-1600-42

Crossem do pracy

6 października 2018
Już teraz co piąty samochód sprzedawany w Europie to SUV lub crossover, a do 2020 roku ich popularność wzrośnie jeszcze o 70%. Nie dziwi więc fakt, że takie auta mają w swojej ofercie niemal wszyscy producenci. Hitem sprzedaży stają się crossovery, często pozbawione napędu na cztery koła. Sprawdzamy, w czym można wybierać, mając do wydania 70 000 złotych.
Citroën C3 Aircross jest modelem samochodu, który stawia na stylizację. Można go zamówić w jednej z dziewięćdziesięciu wersji kolorystycznych. Pod maską są montowane silniki z rodziny PureTech o mocach od 82 do 130 KM oraz diesla 100 i 120 KM.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 52 900 zł.
Citroën C4 Cactus był jednym z oryginalniej stylizowanych crossoverów. Po gruntownym liftingu model ten stracił charakterystyczne listwy boczne Airbumpy i nieco uroku. Model ten nie nadaje się do jazdy po bezdrożach, ale komfort jazdy poprawiają specjalne ograniczniki hydrauliczne w zawieszeniu.
Napęd 4×4 – brak.
Cena od – 58 990 zł.
Fiat 500X to samochód, który ma wspólne korzenie z Jeepem Renegade. Oba auta powstają w tej samej fabryce. Odmiana offroadowa o nazwie Cross Look, może być wyposażona w napęd 4×4, zaś Urban Look jest typowo miejska.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 67 000 zł.
Hyundai Kona wyważył dla Hyundaia drzwi do świata miejskich crossoverów. Samochód bazuje na modelu i20, ma atrakcyjnie wystylizowane nadwozie oraz oświetlenie LED. W środku znajdziemy dotykowy ekran systemu multimedialnego, a pod maską benzynowe silniki turbo o mocach od 120 do 177 KM.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 65 990 zł.
Jeep Renegade całkiem sprawnie radzi sobie w niezbyt trudnym terenie, na asfalcie jest znakomity. Wygląda jak prawdziwy Jeep, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że został on zbudowany na tym samym podwoziu co Fiat 500 L. Za moment na salony wjedzie nowy Renegade, będzie droższy, więc warto się pospieszyć.Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 66 400 zł.

Dacia Duster to najtańszy na rynku samochód z napędem 4×4. Wytrzymała i nieskomplikowana konstrukcja sprawiają, że jest jednym z najczęściej kupowanych SUV-ów w Polsce. Druga generacja tego modelu jest lepiej wykończona i lepiej wyposażona. Do napędu służą silniki wolnossące i turbodoładowane.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 39 900 zł.
Kia Stonic to pierwszy model Kii w klasie miejskich crossoverów. Auto jest spokrewnione z modelem Rio. Stonic nie ma napędu 4×4, jest lekki i zwinny. Ma całkiem obszerną kabinę, bogate wyposażenie podstawowe i długą 7-letnią gwarancję. Pod maską silniki 1.4 (100 KM), 1.0 T-GDI (120 KM) lub 1.6 CRDi (115 KM).
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 61 990 zł.
Mazda CX-3 bazuje na modelu 3 i wykorzystuje do napędu benzynowe silniki SKYACTIVE-G o mocach 121 lub 150 KM. Punktuje za właściwości jezdne i za ilość miejsca w kabinie. Niewielki minus dostaje za jakość materiałów wykończeniowych.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 68 900 zł.
Mitsubishi ASX to mniejszy brat Outlandera, ale w terenie radzi sobie zdecydowanie gorzej. Do napędu służy teraz wyłącznie wolnossący silnik benzynowy o mocy 117 KM. Napęd na obie osie był dostępny tylko do wersji Ralliart z wysokoprężnym silnikiem 2.2 o mocy 150 KM. Niestety był
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 69 990 zł.
Nissan Juke ma nieco kontrowersyjny wygląd, ale w mieście sprawdza się znakomicie. Do napędu auta wykorzystywane są silniki benzynowy 1.6 (112 KM) lub turbodiesel (również 1.6 l) o mocy 110 KM. Ten pierwszy można połączyć z napędem 4×4 XTRONIC. W wersji Nismo RS Nissan Juke ma silnik o mocy aż 218 KM.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 64 400 zł.
Opel Crossland X jest najmniejszym z crossoverów Opla. Jego nadwozie jest o 63 mm krótsze i 53 mm niższe od bestsellerowej Mokki X. Nie znajdziemy tu, podobnie zresztą jak w Grandlandzie X, napędu na obie osie. Oba auta są zresztą podobnie stylizowane. Napęd zapewniają mu silniki benzynowe 1.2 PureTech (82-130 KM) oraz diesla 1.5 CDTI (102-120 KM.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 61 950 zł.
Peugeot 2008 to podwyższony i bardziej wszechstronny odpowiednik „208”. Stylistycznie to pomniejszony w skali model 3008. Pod maską montuje się nowoczesne silniki 1.2 PureTech o mocach od 82 do 130 KM lub wysokoprężny 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM. Brak napędu 4×4 sprawia, że modelem tym lepiej nie zjeżdżać z utwardzonej drogi.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 64 000 zł.
Renault Captur to Clio na koturnach. Auto pokona krawężnik oraz koleiny, ale z błotem może sobie nie poradzić. Od niedawna w salonach jest oferowana odświeżona wersja Captura. Samochód nadal jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz Diesla.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 58 500 zł.
SsangYong XLV bazuje na modelu Tivoli, ma identyczny rozstaw osi (2,6 m), ale dłuższe o 38 cm nadwozie, więc znacznie większy bagażnik. Do napędu wykorzystano identyczne jak w Tivoli silniki i skrzynie biegów.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 61 990 zł.
SsangYong Tivoli to model, którym koreańska marka próbuje podbić rynek crossoverów. Auto jest solidne, a w wyposażeniu znajdziemy tak ekskluzywne dodatki jak podgrzewana kierownica czy wentylowane fotele. Źródło napędu stanowią silniki benzynowy 1.6 l o mocy 128 KM lub diesla o tej samej pojemności, który rozwija moc 115 KM. Diesla można zamówić z przekładnią automatyczną i napędem 4×4.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 58 900 zł.
SsangYong Korando to najmniejszy SUV koreańskiej marki. Nowy model ma bardziej offroadową aparycję oraz światła do jazdy dziennej LED. Wyposażenie dodatkowe, podobnie jak w Tivoli obejmuje nawet wentylację foteli oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Oparcie tylnej kanapy ma regulowany kąt pochylenia. Silnik Diesla rozwija moc nawet 178 KM, benzynowy (bez turbodoładowania) tylko 149 KM.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 69 990 zł..
Seat Arona to najmniejszy crossover w gamie hiszpańskiego producenta. To na nim powstaną nowe modele – Škoda Kamiq i Volkswagen T-Cross. Auto jest oferowane w 4 wersjach wyposażenia oraz usportowionej FR z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Podstawowe silniki mają 1 litr pojemności i rozwijają moc 95 lub 115 KM. Turbodiesle (1.6 TDI) – 95 i 115 KM.
Napęd 4×4 – brak.
Cena – od 65 100 zł.
Suzuki Ignisjest tak samo futurystycznie stylizowany na zewnątrz, jak i w środku. Kabina Ignisa jest stworzona dla dwóch dorosłych osób, ewentualnie dla rodziców z małymi dziećmi. Bagażnik ma symboliczną pojemność 267 l. Auto jest dostępne tylko z jednym silnikiem – wolnossącym benzynowym 1.2 DualJet o mocy 90 KM. Automatyczna przekładnia kosztuje 4 tys. zł, napęd 4×4 7 tys. zł ekstra.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 52 100 zł.
Suzuki SX4 S-Cross w udany sposób łączy zalety samochodu kompaktowego i crossovera. Przestronna kabina i duży bagażnik o pojemności 430 l czynią z niego bardzo porządny samochód rodzinny. Zwiększony prześwit oraz opcjonalny (jak w prawie każdym Suzuki) napęd na obie osie ALLGRIP, sprawiają, że SX4 S-Cross nadaje się do eksplorowania bezdroży. Auto jest oferowane z dwoma silnikami benzynowymi 1.0 i 1.4 Boosterjet (odpowiednio 111 i 140 KM)
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 67 900 zł.
Suzuki Vitara nie jest już terenówką z nadwoziem SUV-a, lecz SUV-em, który dzięki opcjonalnemu napędowi na obie osie ALLGRIP może pokonać śliski podjazd w górach lub koleiny pełne błota. Samochód ma obszerne wnętrze i niewielki bagażnik o pojemności 375 l. Do napędu służą silniki z turbodoładowaniem z serii Boosterjet. Mniejszy ma pojemność 1,0 l i rozwija moc 111 KM, mocniejszy, 1.4 l – 140 KM.
Napęd 4×4 – opcja.
Cena – od 61 900 zł.