Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FM spacer

Crossem do pracy

Crossem do pracy

Już teraz co piąty samochód sprzedawany w Europie to SUV lub crossover, a do 2020 roku ich popularność wzrośnie jeszcze o 70%. Nie dziwi więc fakt, że takie auta mają w swojej ofercie niemal wszyscy producenci. Hitem sprzedaży stają się crossovery, często pozbawione napędu na cztery koła. Sprawdzamy, w czym można wybierać, mając do wydania 70 000 złotych.
Citroën C3 Aircross jest modelem samochodu, który stawia na stylizację. Można go zamówić w jednej z dziewięćdziesięciu wersji kolorystycznych. Pod maską są montowane silniki z rodziny PureTech o mocach od 82 do 130 KM oraz diesla 100 i 120 KM. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 52 900 zł.
Citroën C4 Cactus był jednym z oryginalniej stylizowanych crossoverów. Po gruntownym liftingu model ten stracił charakterystyczne listwy boczne Airbumpy i nieco uroku. Model ten nie nadaje się do jazdy po bezdrożach, ale komfort jazdy poprawiają specjalne ograniczniki hydrauliczne w zawieszeniu. Napęd 4x4 – brak. Cena od – 58 990 zł.
Fiat 500X to samochód, który ma wspólne korzenie z Jeepem Renegade. Oba auta powstają w tej samej fabryce. Odmiana offroadowa o nazwie Cross Look, może być wyposażona w napęd 4x4, zaś Urban Look jest typowo miejska. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 67 000 zł.
Hyundai Kona wyważył dla Hyundaia drzwi do świata miejskich crossoverów. Samochód bazuje na modelu i20, ma atrakcyjnie wystylizowane nadwozie oraz oświetlenie LED. W środku znajdziemy dotykowy ekran systemu multimedialnego, a pod maską benzynowe silniki turbo o mocach od 120 do 177 KM. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 65 990 zł.
Jeep Renegade całkiem sprawnie radzi sobie w niezbyt trudnym terenie, na asfalcie jest znakomity. Wygląda jak prawdziwy Jeep, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że został on zbudowany na tym samym podwoziu co Fiat 500 L. Za moment na salony wjedzie nowy Renegade, będzie droższy, więc warto się pospieszyć.Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 66 400 zł.

Dacia Duster to najtańszy na rynku samochód z napędem 4x4. Wytrzymała i nieskomplikowana konstrukcja sprawiają, że jest jednym z najczęściej kupowanych SUV-ów w Polsce. Druga generacja tego modelu jest lepiej wykończona i lepiej wyposażona. Do napędu służą silniki wolnossące i turbodoładowane. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 39 900 zł.
Kia Stonic to pierwszy model Kii w klasie miejskich crossoverów. Auto jest spokrewnione z modelem Rio. Stonic nie ma napędu 4x4, jest lekki i zwinny. Ma całkiem obszerną kabinę, bogate wyposażenie podstawowe i długą 7-letnią gwarancję. Pod maską silniki 1.4 (100 KM), 1.0 T-GDI (120 KM) lub 1.6 CRDi (115 KM). Napęd 4x4 – brak. Cena – od 61 990 zł.
Mazda CX-3 bazuje na modelu 3 i wykorzystuje do napędu benzynowe silniki SKYACTIVE-G o mocach 121 lub 150 KM. Punktuje za właściwości jezdne i za ilość miejsca w kabinie. Niewielki minus dostaje za jakość materiałów wykończeniowych. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 68 900 zł.
Mitsubishi ASX to mniejszy brat Outlandera, ale w terenie radzi sobie zdecydowanie gorzej. Do napędu służy teraz wyłącznie wolnossący silnik benzynowy o mocy 117 KM. Napęd na obie osie był dostępny tylko do wersji Ralliart z wysokoprężnym silnikiem 2.2 o mocy 150 KM. Niestety był Napęd 4x4 – brak. Cena – od 69 990 zł.
Nissan Juke ma nieco kontrowersyjny wygląd, ale w mieście sprawdza się znakomicie. Do napędu auta wykorzystywane są silniki benzynowy 1.6 (112 KM) lub turbodiesel (również 1.6 l) o mocy 110 KM. Ten pierwszy można połączyć z napędem 4x4 XTRONIC. W wersji Nismo RS Nissan Juke ma silnik o mocy aż 218 KM. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 64 400 zł.
Opel Crossland X jest najmniejszym z crossoverów Opla. Jego nadwozie jest o 63 mm krótsze i 53 mm niższe od bestsellerowej Mokki X. Nie znajdziemy tu, podobnie zresztą jak w Grandlandzie X, napędu na obie osie. Oba auta są zresztą podobnie stylizowane. Napęd zapewniają mu silniki benzynowe 1.2 PureTech (82-130 KM) oraz diesla 1.5 CDTI (102-120 KM. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 61 950 zł.
Peugeot 2008 to podwyższony i bardziej wszechstronny odpowiednik „208”. Stylistycznie to pomniejszony w skali model 3008. Pod maską montuje się nowoczesne silniki 1.2 PureTech o mocach od 82 do 130 KM lub wysokoprężny 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM. Brak napędu 4x4 sprawia, że modelem tym lepiej nie zjeżdżać z utwardzonej drogi. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 64 000 zł.
Renault Captur to Clio na koturnach. Auto pokona krawężnik oraz koleiny, ale z błotem może sobie nie poradzić. Od niedawna w salonach jest oferowana odświeżona wersja Captura. Samochód nadal jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz Diesla. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 58 500 zł.
SsangYong XLV bazuje na modelu Tivoli, ma identyczny rozstaw osi (2,6 m), ale dłuższe o 38 cm nadwozie, więc znacznie większy bagażnik. Do napędu wykorzystano identyczne jak w Tivoli silniki i skrzynie biegów. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 61 990 zł.
SsangYong Tivoli to model, którym koreańska marka próbuje podbić rynek crossoverów. Auto jest solidne, a w wyposażeniu znajdziemy tak ekskluzywne dodatki jak podgrzewana kierownica czy wentylowane fotele. Źródło napędu stanowią silniki benzynowy 1.6 l o mocy 128 KM lub diesla o tej samej pojemności, który rozwija moc 115 KM. Diesla można zamówić z przekładnią automatyczną i napędem 4x4. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 58 900 zł.
SsangYong Korando to najmniejszy SUV koreańskiej marki. Nowy model ma bardziej offroadową aparycję oraz światła do jazdy dziennej LED. Wyposażenie dodatkowe, podobnie jak w Tivoli obejmuje nawet wentylację foteli oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Oparcie tylnej kanapy ma regulowany kąt pochylenia. Silnik Diesla rozwija moc nawet 178 KM, benzynowy (bez turbodoładowania) tylko 149 KM. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 69 990 zł..
Seat Arona to najmniejszy crossover w gamie hiszpańskiego producenta. To na nim powstaną nowe modele – Škoda Kamiq i Volkswagen T-Cross. Auto jest oferowane w 4 wersjach wyposażenia oraz usportowionej FR z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Podstawowe silniki mają 1 litr pojemności i rozwijają moc 95 lub 115 KM. Turbodiesle (1.6 TDI) – 95 i 115 KM. Napęd 4x4 – brak. Cena – od 65 100 zł.
Suzuki Ignisjest tak samo futurystycznie stylizowany na zewnątrz, jak i w środku. Kabina Ignisa jest stworzona dla dwóch dorosłych osób, ewentualnie dla rodziców z małymi dziećmi. Bagażnik ma symboliczną pojemność 267 l. Auto jest dostępne tylko z jednym silnikiem – wolnossącym benzynowym 1.2 DualJet o mocy 90 KM. Automatyczna przekładnia kosztuje 4 tys. zł, napęd 4x4 7 tys. zł ekstra. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 52 100 zł.
Suzuki SX4 S-Cross w udany sposób łączy zalety samochodu kompaktowego i crossovera. Przestronna kabina i duży bagażnik o pojemności 430 l czynią z niego bardzo porządny samochód rodzinny. Zwiększony prześwit oraz opcjonalny (jak w prawie każdym Suzuki) napęd na obie osie ALLGRIP, sprawiają, że SX4 S-Cross nadaje się do eksplorowania bezdroży. Auto jest oferowane z dwoma silnikami benzynowymi 1.0 i 1.4 Boosterjet (odpowiednio 111 i 140 KM) Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 67 900 zł.
Suzuki Vitara nie jest już terenówką z nadwoziem SUV-a, lecz SUV-em, który dzięki opcjonalnemu napędowi na obie osie ALLGRIP może pokonać śliski podjazd w górach lub koleiny pełne błota. Samochód ma obszerne wnętrze i niewielki bagażnik o pojemności 375 l. Do napędu służą silniki z turbodoładowaniem z serii Boosterjet. Mniejszy ma pojemność 1,0 l i rozwija moc 111 KM, mocniejszy, 1.4 l – 140 KM. Napęd 4x4 – opcja. Cena – od 61 900 zł.

Przeczytaj również
Popularne