slder_f55

FLEET MARZEC

f55_okladka__Sprzedaż nam rośnie, ale wciąż brakuje nam wiele do rynków kraju Europy Zachodniej. Taka smutna konstatacja wynika z dwóch rozmów opublikowanych w marcowym wydaniu naszego miesięcznika. Tylko czy na pewno? Może po prostu trzeba założyć, że specyfika polskiego rynku była, jest i będzie inna. Kupujemy mniej niż powinniśmy nowych samochodów, bo takie mamy podejście. Na nowym się traci. Lepiej zawsze przywieźć uderzone z zagranicy, niż kupić samochód poleasingowy, bo wiadomo jak jeżdżą przedstawiciele. Lepiej mieć niż użytkować nie swój, dlatego rynek CFM rośnie jak rośnie. Może właśnie taki sposób myślenia, co z tego, że stereotypowy, jest nam bliższy jako narodowi i już. Trzeba się z tym pogodzić. Może nie dogonimy Europy Zachodniej, bo kierunki rozwoju są zbliżone, ale jednak odrobinę rozbieżne?

Zobaczymy, mówiąc filozoficznie, co przyniesie przyszłość. A jeżeli mowa o przyszłości, to tę mieliśmy jak na tacy zaprezentowaną podczas salonu genewskiego. To, przynajmniej moim skromnym zdaniem, najważniejsza wystawa motoryzacyjna na świecie, nie mogła się odbyć, bez naszych dziennikarzy. Chciałem wyjątkowo gorąco zachęcić Państwa właśnie do zapoznania się z tą fotorelacją (odsyłam także na www.fleet.com.pl), ponieważ w gąszczu umów, tabelek, słupków, wykresów i telefonów, czasami zapominamy, że w pracy związanej z flotami samochodowymi tak naprawdę chodzi właśnie o samochody. A te, jak Państwo zobaczą, mogą być i są piękne i czarujące. Dlatego je kochamy.

Tomek Siwińśki

Fleet Menu

Fleet Flash

Aktualności flotowe z Polski i zagranicy

Fleet Photo

Genewa Motor Show 2015

Fleet People

Nie schodzimy z obranej drogi- rozmowa z dyrektorem generalnym i prezesem zarządu Arval
Polska objął Grzegorzem Szymańskim.
Liczy się wygoda klientów – wywiad z Frederickiem Lustigiem, prezesem zarządu firmy Carefleet S.A.

Fleet Finance

Najsilniejsze marki branży motoryzacyjnej w Polsce i na świecie
Eksperci PZWLP o podatku dochodowym
Branża motoryzacyjna umacnia swoją pozycję
Branża motoryzacyjna w Polsce w 2014 roku w pięciu liczbach
Hybrydowe oszczędności

Fleet Management

Co we flotach piszczy – wyniki raportu „Barometr Flotowy” Arval 2014
Usługi CFM popularne w mniejszych firmach
Od Tarpana do Craftera

Fleet Strategy

Akademia Fleet Managera odc. 52 Pomysł na paliwo cz.1
Rekordowa liczba rejestracji samochodów luksusowych i klasy premium
Dobry rok dla rynku i przemysłu motoryzacyjnego
Global Automotive
Executive Survey
Kierowca za granicą
Pierwsze COTY za płoty
Opel zaczynał od maszyn do szycia

Fleet Cars&Trucks

Premium po czesku
Skrojony dla Europejczyka
Szybki i… rodzinny
Japońska dusza
Kuracja udana
Dojrzały praktyk
Precz z nudą
Brytyjska alternatywa
Projektowany przez fachowców
Strong truck
Škoda Rapid do floty? Tak, poproszę!
Idealne dla (pięcioosobowej) rodziny

Fleet Technology

Dzięki tym aplikacjom nie zabiorą prawa jazdy
Przyszłość tachografów cyfrowych
Systemy wspomagające pracę kierowcy

Fleet Safety

Polskie drogi – raport
Zmiana przepisów o przewożeniu dzieci w fotelikach
Świat stał się inny

Fleet Service

Nowości na rynku opon
Serwis po kosztach rzeczywistych czy FSL
Kabrioletem po jeziorze

Fleet Fuel

Jedna karta, by wszystkim rządzić
Nowy podatek od paliw

Fleet Chat

Koszmar fleet managera -autorska strona redaktora Siwińskiego

A. D.