Volkswagen i Ford

Volkswagen i Ford będą współpracować

16 stycznia 2019

Volkswagen i Ford będą współpracować globalnie. Zawarcie sojuszu umożliwi wykorzystanie mocnych stron każdego partnera w celu dalszego wzmocnienia konkurencyjności i innowacyjności oraz jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb klientów

Volkswagen i Ford będą razem tworzyć samochodowy biznes, oczywiście w pewnych obszarach, bez związków kapitałowych pomiędzy przedsiębiorstwami. Specjalne porozumienie w tej sprawie podpisali prezesi zarządu obydwu firm – dr Herbert Diess (koncern Volkswagen) i Jim Hackett (Ford). Sojusz stwarza warunki do uzyskania korzyści wynikających z szerokiego zakresu produkcji oraz zapewnia jej większą efektywność. Porozumienie pozwala ponadto na podjęcie wspólnych inwestycji w zakresie konstrukcji nowych modeli o niepowtarzalnych cechach i wykorzystujących najnowsze technologie. Współpracą pomiędzy firmami Volkswagen i Ford będzie kierować zespół składający się z osób zarządzających obydwoma przedsiębiorstwami; na jego czele staną Prezesi Zarządów – Hackett i Diess.

 

Auta użytkowe

Pierwszym wspólnym projektem o światowym zasięgu będą pick-upy średniej wielkości, a rozpoczęcie ich sprzedaży przewidziano na 2022 rok. Chwilę później pojawią się auta dostawcze przeznaczone na rynek europejski. Produkcja samochodów dostawczych i pick-upów ma od 2023 roku przynosić obydwu przedsiębiorstwom korzyści wynikające ze skali produkcji i zapewnić jej większą efektywność. Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pickupów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem.

 

Elektryki

Volkswagen i Ford podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Obie firmy rozpoczęły już działania w tym zakresie. Ponadto Volkswagen i Ford są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów. „Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa” – oświadczył Prezes Zarządu Forda, Jim Hackett. „Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji” – kontynuował Hackett. Prezes koncernu Volkswagen, Herbert Diess dodał – „Volkswagen i Ford wykorzystają swoje zasoby, innowacyjność i uzupełniające się pozycje na rynku, aby jeszcze lepiej niż dotąd odpowiedzieć na zapotrzebowanie milionów klientów na całym świecie. Dla Volkswagena ten sojusz jest ważnym krokiem do zwiększenia konkurencyjności”.

Volkswagen AG i Ford Motor Company będą współpracować

Volkswagen AG i Ford Motor Company będą współpracować

Współpraca w zakresie aut dostawczych i pick-upów

Zarówno Ford, jak i Volkswagen mają na całym świecie bardzo dobrą pozycję w zakresie lekkich pojazdów dostawczych i oferują tak znane modele, jak Transit i Ranger (Ford) oraz Transporter, Caddy i Amarok (Volkswagen). Łącznie w 2018 przedsiębiorstwa te sprzedały na świecie 1,2 miliona lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie umożliwiłoby największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w dziedzinie tego rodzaju samochodów. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pickupy i auta dostawcze będzie wzrastał. Sojusz firm Volkswagen i Ford umożliwi podzielenie kosztów produkcji, pozwoli na optymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych obydwu koncernów, zwiększy atrakcyjność samochodów oraz umożliwi realizację celów oszczędnościowych – a przy tym pozwoli zachować niepowtarzalne cechy produktów obydwu marek. W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pick-upy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.

Żródło, Volkswagen