Roman Popkiewicz

Roman Popkiewicz nowym jurorem Car of the Year

18 kwietnia 2019

Roman Popkiewicz od wczoraj, już oficjalnie reprezentuje Polskę w konkursie Car of the Year w Polsce. Roman Popkiewicz zastąpił Wojciecha Sierpowskiego, który odszedł w tym roku na emeryturę.

Roman Popkiewicz oraz drugi “czynny” juror COTY Maciej Ziemek swoje dziennikarskie szlify zdobywali w miesięczniku Auto Motor i Sport. Maciej Ziemek współpracuje z tym tytułem, natomiast Roman Popkiewicz od roku jest redaktorem naczelnym tego magazynu. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie wydanym przez AMiS: “Roman Popkiewicz jest związany z dziennikarską branżą motoryzacyjną od ponad dwudziestu lat. (…) W polskim środowisku motoryzacyjnym jest znany ze swojej pasji do samochodów, wśród współpracowników z dbałości o każdy detal, a wśród czytelników – z wyrazistego języka i szczerego wyrażania opinii. Studiował ekonomię oraz fizykę i interesuje się wszystkim, co jest związane z nauką oraz współczesnymi technologiami”.

Car of the Year to nagroda dla najlepszego samochodu, przyznawana na rok następny, spośród samochodów debiutujących na rynku w bieżącym roku kalendarzowym. Car of the Year jest najważniejszym kontynentalnym wyróżnieniem tego typu na świecie i z pewnością najważniejszym w Europie. Bycie jurorem COTY to wielki zaszczyt, ale i odpowiedzialność. Konkurs jest organizowany nieprzerwanie od 1964 roku. Samochody, które mogą uczestniczyć w konkursie, muszą spełnić konkretne warunki, takie jak: dostępność w sprzedaży podczas etapu głosowania jurorów, sprzedaż prowadzona na minimum pięciu rynkach europejskich, szacowana roczna sprzedaż wyższa niż 5000 sztuk. Z konkursu są wykluczone tzw. supersamochody.

W okolicach września każdego roku jury konkursu tworzy listę modeli, które będą ze sobą konkurować do nagrody na przyszły rok. Każdy z jurorów ma rozdania 25 punktów, które może przeznaczyć na co najmniej 10 modeli, przy czym na jeden samochód może maksymalnie oddać 10 punktów. Spośród zgłoszonych pojazdów sędziowie konkursowi wybierają najpierw finałową siódemkę, która następnie staje się przedmiotem ich szczegółowych testów i obserwacji. Ukształtowała się praktyka, że w grudniu ogłaszana jest oficjalna lista kandydatów. Zdobywcę europejskiego tytułu ujawnia się wiosną roku, którego dotyczy tytuł, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.