Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Peugeot 208 znokautuje konkurencję

Nowy Peugeot 208 zadebiutuje już za tydzień, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dla podgrzania atmosfery producent pokazał już pierwsze zdjęcia tego modelu. To słuszna koncepcja marketingowa, ponieważ szum medialny wokół małego "Lwa" nie pokryje się z premierami innych modeli debiutujących w Szwajcarii.

Peugeot 208 to kolejny model którego wygląd był inspirowany modelem Fractal z 2015 roku. Mały "Lew" upodobnił się więc do większego - 508, a to oznacza charakterystyczną osłonę chłodnicy oraz układ reflektorów z pionowymi światłami do jazdy dziennej przypominającymi kły i tylnymi światłami przypominającymi pazurki. Peugeot rezygnuje z nadwozia 3-drzwiowego, ponieważ klienci i tak w zdecydowanej większości wybierali dotąd praktyczniejszy wariant 5-drzwiowy.

[caption id="attachment_45064" align="alignnone" width="757"]Nowy Peugeot 208 zostałzaprojektowany według tej samej koncepcji stylistycznej co większy 508 Nowy Peugeot 208 został zaprojektowany według tej samej koncepcji stylistycznej co większy 508[/caption]

Peugeot 208 został zbudowany na platformie CMP, która posłużyła już jako baza dla modelu DS 3. Nadwozie Peugeota 208 urosło o 8 cm do 4,04 m, ale rozstaw osi się nie zmieni. Kabina prawdopodobnie nie będzie większa, w przeciwiństwie do bagażnika. Będzie też zdecydowanie lepiej wykończona o czym świadczą zdjęcia wnętrza. Wnętrze również będzie nawiązywało do modelu 508. Podobny będzie kokpit, auto zostanie wyposażone w najnowszą generację i-Cockpitu, małą – spłaszczoną u góry i u dołu kierownicę, dotykowy ekran systemu multimedialnego oraz fortepianowe klawisze służące do wywoływania najważniejszych jego funkcji. Francuzi znacznie podnieśli jakość materiałów wykończeniowych, lepiej wyciszyli wnętrze, a sztywniejsza karoseria oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa aktywnego powinny przynieść 5-gwaizdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP.

[caption id="attachment_45065" align="alignnone" width="757"]upełnie nowy styl kokpitu i w pełni cyfrowe zegary - to będzie się podobać Zupełnie nowy styl kokpitu i w pełni cyfrowe zegary - to będzie się podobać[/caption]

Pod maskę nowego Peugeota 208 trafi 1,2-litrowy silnik PureTech o pojemności 1.2 litra generujący 68 oraz 82 KM. Samochód będzie napędzany również mocniejszymi jednostkami benzynowymi o mocy: 100, 130 a nawet 155 KM. W ofercie znajdą się także diesle BlueHDi o mocy 100 oraz 130 KM. Do wyboru będą przekładnie mechaniczne i automatyczne, w tym świetna 8-biegowa znana z innych modeli należących do Grupy PSA.

[caption id="attachment_45066" align="alignnone" width="757"]Dobrze wyprofilowane fotele to element rozpoznawczy wersji GT Line Dobrze wyprofilowane fotele to element rozpoznawczy wersji GT Line[/caption]

Do roku 2023 każdy model będzie oferowany z napędem zeroemisyjnym. Prace już postępują, a pierwsze ich efekty będzie można zobaczyć już wkrótce. Jako pierwszy do klientów trafi elektryczny Peugeot 208. Samochód ma być napędzany jednostką o mocy 136 KM, a bateria o pojemności 40-50 kWh ma mu zapewnić zasięg nawet 300 km według cyklu WLTP. Aby naładować 80% akumulatora wystarczy podłączyć auto do stacji szybkiego ładowania na 30 minut, co powinno pozwolić na pokonanie kolejnych 250 kilometrów. Elektryczny Peugeot 208 stworzy więc realną konkurencję w segmencie B, np. dla Renault ZOE. W roku 2020 do gamy dołączy wersja GTi, która będzie wspomagana silnikiem elektrycznym. Pierwsze „208” trafią do klientów jesienią. Na temat ceny za jaką będzie sprzedawany nowy Peugeot 208 można tylko spekulować. Auto o takim designie i wyposażeniu prawdopodobnie będzie droższe niż model sprzedawany obecnie. Pożyjemy, zobaczymy.

Przeczytaj również
Popularne