Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Lexus - 10 milionów aut w 30 lat

Lexus sprzedał już 10 milionów samochodów na świecie. 10 milionowy egzemplarz tej japońskiej marki trafił do klienta 19 lutego 2019 roku. Ten wyjątkowy sprzedażowy sukces udało się osiągnąć marce Lexus po 30 latach istnienia na rynku.

Do ustanowienia tego rekordu przez markę Lexus przyczynił się bardzo udany rok 2018, zarówno w Europie, jak i w wielu innych regionach świata. W ubiegłym roku trafiło do klientów 698 330 samochodów, co stanowi aż 4,5-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2017. Był to najlepszy wynik w historii marki, do czego przyczyniła się szeroka gama SUV-ów, obejmująca zupełnie nowego crossovera UX oraz modele RX, NX i LX, a także luksusowa limuzyna LS, flagowe coupe LC oraz nowy sedan klasy premium ES.

Wśród 10 milionów sprzedanych samochodów znalazło się 1,45 miliona hybryd. Lexus, który w 2005 roku jako pierwszy wprowadził na rynek luksusowy samochód hybrydowy, oferuje najszerszą gamę hybryd na rynku aut premium. W 2018 roku sprzedaż hybryd marki wzrosła o niemal 20% w porównaniu do 2017 roku, co tylko potwierdza zaangażowanie Lexusa w popularyzację niskoemisyjnych samochodów.

„Lexus po raz kolejny zanotował znaczący wzrost sprzedaży na świecie, zwiększając swoją obecność w krajach rozwijających się oraz potwierdzając mocną pozycję na dojrzałych rynkach. Koncentracja marki na doskonałych produktach oraz na przewyższającej oczekiwania obsłudze klienta w duchu japońskiej gościnności Omotenashi, jest gwarantem stabilnego wzrostu w nadchodzących latach” – powiedział Yoshihiro Sawa, prezydent Lexus International.
W Europie od początku swojej obecności Lexus sprzedał około 875 000 samochodów, w tym 365 000 hybryd. W ubiegłym roku marka osiągnęła w regionie rekordową sprzedaż 76 188 samochodów, notując piąty rok wzrostu z rzędu. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba sprzedanych aut Lexusa w regionie wzrosła o 76%. Najbliższym celem europejskiego oddziału Lexusa jest osiągnięcie do 2020 roku poziomu 100 000 aut rocznej sprzedaży. Rozrastająca się liczba modeli, w tym kompaktowy crossover UX, sportowy model LC oraz zupełnie nowe spojrzenie na biznesową limuzynę, a więc model ES z pewnością pomogą marce Lexus w realizacji tak ambitnego celu.

Źródło, Lexus

Przeczytaj również
Popularne