Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Peugeot 308 już w Długodystansowym Teście Flotowym!

Peugeot 308 to jeden z najchętniej wybieranych samochodów firmowych koncernu PSA w Polsce. Ten właśnie model, po niedawnej modernizacji, mogą testować specjaliści branży flotowej w ramach Długodystansowego Testu Flotowego.

Peugeot 308 pojawił się w Długodystansowym Teście Flotowym od drugiej połowy października br.

Importer zdecydował się użyczyć do testów model z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM w wersji Allure. W wyposażeniu tego samochodu znajdziemy np. automatyczną skrzynię biegów EAT6. Warto dodać, że obecnie już 23% nowych Peugeotów 308 wyjeżdża z salonów ze skrzyniami automatycznymi.

Odświeżony, przekazany do testów model poznamy głównie po przestylizowanym pasie przednim. Tu pojawiły się nowe soczewkowe reflektory, osłona chłodnicy ustawiona bardziej pionowo z lepiej wyeksponowanym logo oraz nowy i bardziej drapieżny w kształtach zderzak. Reflektory przednie Full LED są oferowane seryjnie wyłącznie w wersji GT. W pozostałych wariantach wymagają dopłaty 4 tys. zł. Zmieniono również klosze tylnych lamp na bardziej przydymione. Teraz na stałe włączone są w nich światła LED. Pokrywa wlewu paliwa nie jest już okrągła a prostokątna. To wynik umieszczenia pod nią dodatkowego wlewu AdBlue w niektórych wersjach silnikowych. W gamie pojawiły się również nowe wzory aluminiowych obręczy kół oraz złoty lakier.

IMG_20171020_121945Przytulne wnętrze Peugeota, wykończone niezłej jakości materiałami, to mocny punkt francuskiego kompaktu. Nadal oryginalności dodaje mu i-Cockpit z niewielką kierownicą i zegarami odczytywanymi tuż nad jej wieńcem. Pojawiły się również nowe wzory tapicerek. Istotną nowością jest pojemnościowy ekran dotykowy z nawigacją Peugeot Connect NAV przygotowaną we współpracy z firmą TomTom. Nabywcy mogą śledzić informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodę online, ceny na najbliższych stacjach, czy też mogą być ostrzegani o tzw. strefach niebezpiecznych. Bezpłatna subskrypcja tych usług trwa trzy lata. Wprawne oko dostrzeże, że ikonki wokół ekranu na środkowej konsoli ułożono inaczej, tak aby rozwiązania, z których najczęściej się korzysta były bliżej kierowcy. Zmianom poddano również wyświetlacz między zegarami, który został dostosowany do obsługi nowych systemów wspomagania prowadzenia.

W testowanej wersji w silniku 1.2 PureTech konieczne były zmiany osprzętowe aby sprostać nowym normom emisji Euro 6.2. W wersji 130-konnej zmieniono turbosprężarkę i wprowadzono nowy system oczyszczania spalin, z filtrem cząstek stałych dla silników benzynowych.

Do Peugeota 308 zaadoptowano systemy bezpieczeństwa jakie zadebiutowały w modelach 3008 oraz 5008. Pojawił się zatem układ aktywnego hamowania oraz nowy system aktywnego monitorowania pasa ruchu, który nie tylko ostrzega, ale również koryguje tor jazdy. Współpracujące on z systemem monitorowania martwego pola. Gdy będziemy chcieli np. skręcić na pas na którym porusza się inny pojazd to system będzie korygował nasz tor jazdy poprzez dodatkowy opór na kierownicy. Nie zabrakło systemu ostrzegającego o zmęczeniu kierowcy oraz automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe. W każdej wersji Peugeota mamy już system rozpoznawania znaków. Nawet w wersji ze zwykłym tempomatem jeśli system rozpozna, że jedziemy z wyższą prędkością niż ta na znakach to spyta on kierowcę czy ma ją dostosować do tej na znakach. Po zaakceptowaniu prędkość zostanie zmieniona. Dopracowano również obraz z kamery cofania widziany na ekranie. Obecnie wyświetlane są również linie skrętne przy cofaniu. Mamy też możliwość wyświetlenia rzutu na pojazd z góry. W przyszłym roku w Peugeocie zadebiutują kolejne, bardziej rozbudowane systemy bezpieczeństwa, np. ostrzegające o obiektach, które chwile wcześniej zniknęły z pola widzenia czujników.

Egzemplarz przekazany do Długodystansowego Testu Flotowego kosztuje cennikowo 88 600 zł.

Przeczytaj również
Popularne