Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 2

Im dłużej, tym lepiej - Długodystansowy Test Flotowy

Maria_Magdalena_BiedronW Lagunie ciężko jest się zakochać od pierwszego wejrzenia. Do tego auto można się przekonać po czasie. Im dłużej nim jeździmy, tym więcej zalet dużej Renault odkrywamy. Obecnie Renault Laguna wraz z kartą przedpłaconą PKN Orlen Biznestank dostała się w ręce członka Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, Pani Marii Biedroń Dyrektor Departamentu Administracji, LUKAS Bank S.A. Wcześniej ponad 2500 km zrobił nią Łukasza Jania, fleet managera firmy Kofola. Z niecierpliwością czekamy na opinie Marii Biedroń, a tymczasem prezentujemy opinie  Łukasza Jani.   Łukasz Jania, fleet Manager Kofola Laguna2Auto odebrałem bezpośrednio od Tomasza Siwińskiego, ale celowo nie chciałem poznawać jego opinii o samochodzie, żeby być całkowicie obiektywnym. Tego samego dnia przetestowałem Lagunę na trasie Wrocław – Gorzów Wielkopolski. Pierwsze wrażenia po zajęciu miejsca za kierownicą były takie, że ciężko było ustawić optymalną pozycję fotela. Po pewnym czasie okazało się, że do z pozoru niewygodnej pozycji można się szybko przyzwyczaić. Natomiast po kilkunastu pierwszych kilometrach okazało się, że „dziura” w turbo jest duża i Laguną trzeba jechać na trochę wyższych obrotach niż w innych dieslach. Po pierwszych dość sceptycznych odczuciach względem tego samochodu, okazało się, że z każdym następnym kilometrem Laguna przekonuje do siebie. Duży plus za doskonały - umieszczenie i wyprofilowanie – podłokietnik, który podczas prawie 2800 przejechanych kilometrów sprawdził się doskonale. Niestety, podczas długich tras, szczególnie z kompletem pasażerów, doskwiera brak uchwytów na kubki i schowków. Jeden niewielki wysuwany uchwyt to za mało. Jednak największym zaskoczeniem był silnik nowej Laguny. 130 KM zupełnie wystarczy do komfortowego pokonywania długich tras. Myślę, że nowa Laguna ma ogromny potencjał, aby być samochodem flotowym. Może w tym pomóc chociażby niskie spalanie, które podczas mojej tury testu wyniosło 7,2 litra na 100 km co jest wynikiem bardzo dobrym. Zgodnie z zasadą – Laguna na długie trasy, testowana limuzyna Renault jeździła po polskich drogach, czeskich górskich ścieżkach i po niemieckich autostradach. Łącznie Laguna pokonałem 2800 km i ani razu nie byłem zmęczony jazdą, co jest także zasługą bardzo wydajnej klimatyzacji, która może pracować w dwóch trybach. W nowej Lagunie nie zakochamy się od pierwszego wrażenia, trzeba się z nią poznawać stopniowo. Ale gdy już ją poznamy, dostarczy nam wiele pozytywnych emocji.

Przeczytaj również
Popularne