Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Fleet Management Training 2012 – relacja z wrocławskiego szkolenia

DSC 0004 (Medium)Cykliczne szkolenie dla zarządzających flotami aut w całej Polsce już na stałe zagościło we Wrocławiu. Tym razem podczas trzech dni obfitujących w wykłady, pokazy premierowe, konkursy, a dla chętnych także jazdy, udało nam się w hotelu Scandic gościć rekordową liczbę ponad 180 uczestników. Dla niektórych szczęśliwców, konkretnie czterech osób, szkolenie zaczęło się już w niedzielę. Mowa o jurorach, którzy zgłosili chęć udziału w wyjątkowym teście Golfa 7. Czterech fleet managerów, uczestników naszego szkolenia, którzy chcieli udowodnić, że nowy Golf może być ekonomiczny, odebrało samochody w niedzielę, a w poniedziałek skoro świt stawili się na starcie. Wszystkie Golfy 7 miały dwulitrowe silniki wysokoprężne o mocy 150 KM. Trzy były z manualną skrzynią biegów, jeden ze skrzynią automatyczną. Dla wyniku samochodu ze skrzynią DSG odejmowaliśmy 0,4 l/100 km, bo tyle katalogowo więcej pali ten model. Po pokonaniu trasy, zarówno autostradowej, jak i miejskiej z obowiązkową przerwą biologiczną, okazało się, że najlepszy wynik osiągnął Tomasz Szlęzak, jadący ze skrzynią DSG – 4,3 l/100 km, DSC 0147 (Medium)po korekcie spalania dało to wynik 3,9 litra. Wynik 4,1 l/100 km osiągnął Rafał Niewiadomski. Obaj jurorzy zostali nagrodzeni dwoma pierwszymi miejscami. Ważniejsze jest jednak to, że udowodnili, iż spalanie deklarowane przez producenta jest możliwe do osiągnięcia przy normalnych warunkach drogowych. Wszyscy uczestnicy otrzymali od firmy Volkswagen Group Polska upominki, a zwycięzcy wygrali weekendowe pobyty w ośrodku SPA, do którego udadzą się nowymi Golfami. Nie jedyna nowośćSzkolenie to przede wszystkim olbrzymia dawka wiedzy merytorycznej, ale też okazja do zaprezentowania przez koncerny motoryzacyjne swoich nowości. Premierę podczas Fleet Management Training miał nowy model Renault Clio. DSC 0287 (Medium)Czerwony hatchback segmentu B cieszył się ogromnym zainteresowaniem, tym bardziej że był to pokaz przedpremierowy. Zaproszeni goście mogli jako jedni z pierwszych w Polsce obejrzeć na żywo Clio, wsiąść, zobaczyć, jak auto jest wykonane. Trzeba przyznać, że – w przypadku Golfa 7 zmiany w porównaniu do poprzednika nie są rewolucyjne – nowe Clio, porównując go z poprzednikiem, jest rewolucyjny. Nie mniejszą atencję uczestników przyciągał elektryczny Renault Twizy. Także można było zapoznać się z ofertą takich marek jak: Škoda, Kia, Opel, Mercedes, Hyundai. Najciekawsze były ostatnio wprowadzone do sprzedaży modele, czyli Ople Mokka i Astra Sedan, a także wystawiony przez firmę Frączak, dealera marki Mercedes, najnowszy model – Mercedes Klasy A.Samochody dla uczestników były dostępne cały czas, oczywiście w przerwach między wykładami, bo te zajęły całe dwa dni szkoleniowe. Gościem specjalnym Fleet Management Training był Ralf Ruckgaber, fleet manager firmy IBM, który opowiedział o szansach rynku flotowego w obliczu kryzysu.Zawsze ciekawe wykłady, tym razem dwa, miał młodszy inspektor Wojciech Pasieczny. Opowiedział o wpływie narkotyków i alkoholu na prowadzenie pojazdów, nowym systemie punktów karnych, a także o sytuacjach, gdy zakład ubezpieczeń odmawia wypłaty odszkodowania. Temat odszkodowań był także poruszany przez Ireneusza Tymińskiego i Piotra Gortatowicza z firmy AON. Opowiedzieli, a wiedzę utrwalili w formie warsztatów, o tym, jak przez firmy ubezpieczeniowe są postrzegani klienci flotowi, a także jakich konkretnych ubezpieczeń potrzebuje dana flota. Piotr Włodarczyk z firmy Eurotax przedstawił nowy system do wyliczania Total Cost of Ownership o nazwie CarCostExpert. Dzięki tej aplikacji możemy policzyć niemal wszystkie koszty związane z samochodami firmowymi.DSC 0275 (Medium)Tematem powiązanym z zagadnieniem szkodowości i napraw był wykład zaprezentowany przez Andrzeja Stefańczyka z firmy Super CRS. Opowiedział o tym, jaki wpływ na bezpieczeństwo kierowców mają technologia naprawy i części do niej użyte.Jeżeli mamy już sprawne samochody, to warto się dowiedzieć, jak w praktyce dbać o bezpieczeństwo kierowców. O tym opowiedział Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego.Szkoła Auto Škody, a konkretniej Michał Zmitrowicz, co prawda wirtualnie, ponieważ ekspozycja jest w Warszawie, ale zaprezentowała AutoLab. To miasteczko poświęcone bezpieczeństwu drogowemu.Bardzo żywa dyskusję i wiele pytań do prelegentów wywołał wykład mecenas Agnieszki Szczodrej-Hajduk z kancelarii Hogan Lovells, która opowiadała i odpowiadała na pytania dotyczące tego, jak skutecznie, ale – co najważniejsze – zgodnie z prawem karać i motywować kierowców samochodów służbowych. O ile przy wykładzie pani mecenas pytania były do przewidzenia, o tyle, kiedy Wojciech Mackiewicz z portalu gazeo.pl i Andrzej Pilaszek z firmy BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego opowiedzieli o przykładzie floty samochodów na LPG, pytania były zaskakujące. Okazało się, że było bardzo duże zainteresowanie flotami na LPG.DSC 0088 (Medium)Dwa wykłady, a konkretniej ich tytuły, były niezwykle interesujące. Sergiusz Kucharz i Andrzej Kisała z firmy PKN Orlen opowiedzieli o jesiennych podarunkach dla flot, natomiast Adam Najda i Tomasz Suliga z Toyota Motor Poland zatytułowali wykład: 200 milionów od Toyoty.Obie prelekcje były nie tylko ciekawe i wartościowe merytorycznie, ale także z niespodziankami. PKN Orlen nagrodził tych pilnych słuchaczy, którzy po ostatnim slajdzie jako pierwsi wysłali esemesy na numer podany na wyświetlaczu, natomiast podczas wykładu Toyoty także była niespodzianka, ponieważ na wszystkich uczestników czekał kupon Lotto przyklejony wcześniej pod siedzeniem. Dodatkowo szczęśliwcy, konkretnie pięć osób, których numery kuponów wcześniej wylosowaliśmy, mogli wygrać samochody z kartami paliwowymi. Szczęście uśmiechnęło się do dwóch uczestników, którzy 27 listopada odbiorą samochody na naszych Targach Fleet Market w warszawskim Centrum EXPO XXI.DSC 0410 (Medium)Po obu męczących dniach wypełnionych merytoryką, uczestnicy zasłużyli na wypoczynek. Pierwszego wieczoru po krótkim spacerze uczyli się salsy w rytmie zespołu Jose Torresa, co większości uczestników wyszło doskonale, natomiast drugiego wieczoru odbyła się wycieczka autokarowa po Wrocławiu z przewodnikiem.Środa to czas wręczania certyfikatów i kuluarowego omawiania intensywnych szkoleniowych dni.Dziękujemy uczestnikom, prelegentom i sponsorom za stworzenie tak niezapomnianej atmosfery.

Przeczytaj również

Popularne