Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

10 największych bolączek fleet managera, 1 prosta odpowiedź

Jako największa firma z branży car fleet management Arval Service Lease Polska obsługuje ponad 70 000 pojazdów, więc business managerowie firmy mają codzienny kontakt z wieloma osobami zarządzającymi flotami. W ramach tych kontaktów pracownicy Arval zapytali klientów o największe trudy w obsłudze parku pojazdów. Okazuje się, że najczęściej wymieniane są różne kwestie związane z kosztami, a także z czasochłonną obsługą operacyjną samochodów. Odpowiedzią na wiele z tych bolączek może być wynajem długoterminowy z pełną obsługą, a także oferowane przez Arval dodatkowe rozwiązania mobilnościowe.

1. 
Brak przewidywalności kosztów związanych z flotą, brak możliwości precyzyjnego budżetowania.
W wynajmie długoterminowym przez cały okres trwania kontraktu firma płaci co miesiąc stałą opłatę za samochody. Zawiera ona finansowanie pojazdu i usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenie, przeglądy, serwisowanie, auto zastępcze w razie potrzeby i opcjonalnie obsługę opon. Pozwala to na bardzo precyzyjne zaplanowanie kosztów.


2. 
Konieczność inwestowania w samochody gotówki, co znacznie uszczupla wolny kapitał firmy.
Wynajmując samochód od Arval, firma nie ponosi żadnej opłaty wstępnej. Klient opłaca miesięczny abonament za pojazd, który jest zdecydowanie mniej obciążający niż ogromny jednorazowy wydatek na zakup pojazdu. Oferty wynajmu samochodów w Arval zaczynają się już od 950 zł netto miesięcznie.


3. 
Duża ilość pracy związanej z obsługą faktur i rozliczaniem się z pracownikami za wydatki na paliwo czy serwis.
W Arval klient otrzymuje jedną fakturę za wynajem pojazdu, która uwzględnia wszystkie koszty. W miesięczny abonament wliczone są koszty związane z ubezpieczeniem i serwisowaniem pojazdu. Wydatki na paliwo mogą być pokrywane przez kierowcę za pomocą karty paliwowej Arval i rozliczane wraz z miesięczną fakturą za wynajem.

4. 
Koszty związane z dalszą odsprzedażą pojazdu.
W wynajmie długoterminowym firma użytkująca pojazd nie musi martwić się utratą wartości pojazdu ani skomplikowanym procesem jego odsprzedaży. Po zakończeniu kontraktu, który trwa zazwyczaj 3–4 lata, auto można zwrócić do Arval. Wtedy można też zdecydować się na wynajem kolejnego, nowego auta. To Arval bierze na siebie całą odpowiedzialność i ryzyko związane z dalszą odsprzedażą samochodu lub jego ponownym wynajmem.

5. 
Nieprzewidywalność kosztów po okresie gwarancji pojazdu.
Ponieważ serwisowanie i naprawy pojazdu są uwzględnione w miesięcznym abonamencie za wynajem samochodu, dla użytkownika nie ma znaczenia, czy pojazd ma jeszcze gwarancję. Koszty wynajmu są stałe przez cały okres obowiązywania umowy, także gdy minie okres gwarancji na samochód.

6. 
Organizowanie aut zastępczych w przypadku naprawy pojazdu.
W ramach miesięcznego abonamentu w Arval w razie potrzeby dostarczany jest pojazd zastępczy tej samej klasy, co użytkowane auto. Arval zajmuje się pełną obsługą pojazdu, dlatego w razie awarii lub wypadku to pracownicy firmy wynajmującej są odpowiedzialni za zorganizowanie samochodu zastępczego.



7. 
Pracownicy zamiast skupiać się na wykonywaniu swoich obowiązków, tracą czas na jeżdżenie po serwisach.
Arval współpracuje z ogromną siecią sprawdzonych warsztatów, a umówienie wizyty serwisowej w dogodnej placówce jest możliwe w aplikacji My Arval Mobile.

8. 
Zarządzanie samochodami poolowymi to duże obciążenie czasowe.
Dzięki usłudze Arval Car Sharing, możliwe jest podłączenie nowej lub dotychczasowej floty do systemu bezobsługowego wypożyczania aut. Pracownicy rezerwują i zwracają auto poprzez aplikację mobilną, pojazd otwierają bezkluczykowo, a wszelkie usterki także zgłaszają zdalnie. Fleet manager w minimalnym stopniu nadzoruje tylko obsługę aut poolowych.

9. 
Wdrożenie aut elektrycznych do floty i zapewnienie kosztownej infrastruktury do ich ładowania.
Wynajem długoterminowy w Arval to najbardziej efektywny sposób na transformację energetyczną floty. Dzięki atrakcyjnej ofercie cenowej połączonej z dotacją z programu „Mój elektryk”, miesięczny koszt użytkowania auta elektrycznego może być niższy niż jego konwencjonalnego odpowiednika. Arval oferuje pojazdy elektryczne w pakiecie ze stacją ładowania, a także rozwiązania pozwalające na łatwe rozliczanie się z pracownikami za ładowanie aut w domu. Dla niezdecydowanych klientów dostępny jest testowy wynajem aut elektrycznych Try&Love It, który umożliwia sprawdzenie nowego pojazdu bez długoterminowych zobowiązań. W razie potrzeby Arval zapewnia także jazdy doszkalające autami BEV dla kierowców, którzy chcą lepiej poznać ten rodzaj samochodu.

10. 
Niewystarczające środki na zapewnienie mobilności wszystkim pracownikom, którzy potrzebują się przemieszczać.
Arval oferuje wiele rozwiązań, które umożliwiają zapewnienie pracownikom mobilności bez konieczności inwestowania w dużą flotę nowych pojazdów. Rozwiązania sharingowe, takie jak Arval Car Sharing czy Arval Mobility Hub, umożliwiają dostęp do pojazdów dużej grupie pracowników, którzy nie mają przypisanych aut służbowych. W ofercie wynajmu dostępne są także rowery elektryczne, skutery oraz samochody używane, które generują znacznie mniejsze miesięczne koszty niż nowe auta.

Przeczytaj również
Popularne