Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

60 autobusów Citaro 2 dla Wrocławia

Już niebawem pasażerów MPK Wrocław wozić będzie 60 nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro 2. Będą to pojazdy dzierżawione przez przewoźnika na okres 10 lat od konsorcjum EvoBus i Mercedes-Benz Bank/Leasing.

Zanim autobusy Mercedes-Benz Citaro 2 wyruszą na regularne linie, będzie można im się przyjrzeć z bliska. Okazją ku temu będzie prezentacja, która odbędzie się we wtorek 6 lutego 2018 roku w salonie Mercedes-Benz Grupa Wróbel we Wrocławiu przy ul. Granicznej 4a. Część oficjalna wydarzenia nastąpi o godz. 11.30 i wezmą w niej udział Wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski, Prezes Zarządu MPK Wrocław Jolanta Szczepańska oraz Dyrektor Sprzedaży Autobusów Miejskich EvoBus Polska Adam Kempiński. Część otwarta prezentacji, dla mieszkańców odbędzie się w godz. od 11.00 do 14.00.

Mercedes-Benz Citaro 2

40 autobusów przegubowych i 20 typu solo – niskopodłogowych, wyposażonych będzie w klimatyzację, systemy monitoringu i informacji pasażerskiej. Dostarczone do Wrocławia pojazdy będą wyposażone w silniki Diesla, które spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Na ulicach Wrocławia pojawią się one na przełomie lutego i marca. Dzierżawa autobusów Mercedes-Benz Citaro 2 jest częścią procesu dużej wymiany taboru na nowy, która realizowana jest przez wrocławskie MPK. Pojazdy dla Wrocławia produkowane są w Mannheim, następnie trafiają do serwisu Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Pietrzykowicach, gdzie uzbrajane są w wymagane przed wprowadzeniem do eksploatacji systemy. Gotowe autobusy będą przekazywane stopniowo do zajezdni autobusowej MPK Wrocław przy ul. Obornickiej.

Citaro 2 - wnętrze

Przypomnijmy, że wrocławskie MPK ogłosiło przetarg na które nie odpowiedziała żadna firma. Wszystko dlatego, że na sfinansowanie dziesięcioletniej dzierżawy MPK zamierzało przeznaczyć 101 789 880 PLN brutto. Oferty, które otrzymała spółka sporo odbiegały od oczekiwań zamawiającego. Tańszą przedstawiło konsorcjum EvoBus Polska i Mercedes-Benz Leasing Polska. Opiewała ona na 168 268 779,29 zł brutto. W tej cenie partnerzy zadeklarowali że dostarczą i wydzierżawią 40 egzemplarzy przegubowych oraz 20 standardowych Citaro C2. Nieco droższą ofertę przedstawiło konsorcjum MLeasing i MAN Truck & Bus Polska. Za 168 883 495,36 zł brutto partnerzy w ramach wrocławskiego zamówienia chcieli dostarczyć 40 przegubowych Lion'sów City G A23 i 20 standardowych, najprawdopodobniej w wariancie A37. Różnica pomiędzy oferentami była dosyć symboliczna jak na zlecenie o takiej skali.

O wyborze ostatecznie zadecydowały cztery kryteria. Cena była ważna, ale wpływ na wybór pojazdów marki Mercedes-Benz miały także w ocena techniczna, zużycie energii oraz wydłużenie gwarancji do 48 miesięcy.

W połowie grudnia ubiegłego roku wrocławski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę kolejnych 50 nowych niskopodłogowych autobusów klasy MEGA wraz z opcją na zakup do 50 dodatkowych sztuk. Zakup autobusów będzie wsparty środkami z Unii Europejskiej w ramach dolnośląskiego RPO.

Źródło, Mirosław Wróbel Sp. z o.o.

Przeczytaj również
Popularne