Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Rejestracje samochodów użytkowych w Europie w pierwszym kwartale 2015 roku

W pierwszym kwartale 2015 roku, rynek w UE zwiększył się o 13,3%, do 502 210 pojazdów użytkowych. Podczas gdy w tym samym czasie wzrost odnotowano w Hiszpanii ( 42,3%), Wielkiej Brytanii ( 24,2%), Niemczech ( 7,1%) i Włoszech ( 7,0%). Jedynym dużym rynkiem gdzie utrzymał się niewielki spadek była Francja (-0,5%).
W marcu 2015 roku popyt na nowe pojazdy użytkowe w UE zwiększył się trzeci miesiąc z rzędu ( 20,7%), co oznacza najwyższy miesięczny wzrost od grudnia 2013 roku, do wysokości 223 749 szt. Wzrost był podtrzymywany we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych. Dwucyfrowy wzrost został odnotowany w Hiszpanii ( 67,6%), Wielkiej Brytanii ( 25,6%), Niemczech ( 13,1%), Francji ( 11,1%) i we Włoszech ( 10,2%).

rejestracje_dost_1-3.14

Nowe samochody dostawcze do 3,5 t - "dostawcze"
Od stycznia do marca 2015 roku zarejestrowano 419 142 nowe samochody dostawcze w UE, czyli 13,6% więcej niż w tym samym okresu w ub.r. Wszystkie główne rynki odczuły wzrost zapotrzebowania na samochody dostawcze w tym okresie. Dwucyfrowy wzrost odnotowano w Hiszpanii ( 44,5%), Wielkiej Brytanii ( 22,3%) i Niemczech ( 10,5%).
W marcu 2015 roku nowe rejestracje samochodów dostawczych wyniosły 189 319 sztuk, czyli o 20,5% więcej niż w marcu 2014. Oznaczało to nieprzerwanie 19. miesiąc wzrostu w tym segmencie i najwyższy miesięczny wzrost od maja 2011 roku. Pozytywnie do poprawy koniunktury dołożyły się Hiszpania ( 69,8%), Wielka Brytania ( 23,6%), Niemcy ( 19,0%), Francja ( 10,6%) i Włochy ( 6,1%).

Nowe samochody ciężarowe powyżej 16t (bez autobusów) - "ciężkie samochody ciężarowe"
W pierwszym kwartale rynek UE zwiększyl się o 15,6%, osiągając 60 408 sztuk. Wielka Brytania ( 67,6%), Hiszpania ( 23,4%), Włochy ( 14,4%) oraz w Niemczech ( 3,9%), odnotowały zwiększony popyt na ciężkie samochody ciężarowe, podczas gdy we Francji rynek skurczył się o -6,6%. Imponujący wzrost w tym czasie odnotowano także w Holandii ( 139,1%).
Wyniki pierwszych rejestracji nowych najcięższych samochodów ciężarowych w marcu 2015r. poprawiły się o 27,9% do wysokości 24 649 sztuk. Pozytywny wynik utrzymywał się w Wielkiej Brytanii ( 77,6%), w Hiszpanii ( 41,0%), Włoszech ( 44,4%) i Francji ( 22,1%). Godny uwagi był wkład nowych państw członkowskich UE ( 34,4%).

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t (bez autobusów) - "ciężarówki"
W marcu 2015 roku, 30 603 nowe samochody ciężarowe zostały zarejestrowane w UE, czyli o 21,2% więcej niż w marcu 2014. Wśród głównych rynków dwucyfrowy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii ( 55,6%), Włoszech ( 42,7%), Hiszpanii ( 36,3%) i Francji ( 14,9%), podczas gdy w Niemcy pozostały stabilne. W ciągu trzech pierwszych miesięcy roku, wyniki były zróżnicowane. Począwszy od Francji (-8,6%) i Niemczech (-1,0%), gdzie rejestracje były niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, natomiast we Włoszech ( 12,7%), Hiszpanii ( 22,5%) i Wielkiej Brytanii ( 45,1%) odnotowano znaczny wzrost. Ogólnie, w UE odnotowano 74 138 nowych samochodów ciężarowych czyli o 10,7% więcej niż w pierwszym kwartale 2014 r.
Nowe autobusy powyżej 3,5 t.
W marcu 2015 roku liczba rejestracji nowych autobusów i autokarów wzrosła ( 33,1%) w porównaniu do marca 2014. Był to również z powodu znacznego wzrostu obserwowanego w nowych krajach członkowskich UE ( 33,6%). Od stycznia do marca 2015 roku na rynku UE* nowe rejestracje autobusów wzrosły o 24,5%, do poziomu 8 930 nowych autobusów i autokarów. Najwyższy wzrost popytu na autobusy miał miejsce w Hiszpanii ( 94,6%), Wielkiej Brytanii ( 30,1%) i we Włoszech ( 15,6%).
PZPM

Przeczytaj również
Popularne