Hyundai opublikował cennik oraz specyfikacje drugiej generacji modelu i20. Nowy model segmentu B będzie konkurował między innymi ze Skodą Fabią i Renault Clio.
Zbudowany na nowej platformie, Hyundai i20 po zmianach generacyjnych ma rozstaw osi wynoszący 2,57 m, czyli o 45 mm więcej niż w przypadku poprzednika. Nad "starym" i20 samochód góruje również pod względem długości (+40 mm) oraz szerokości (+24 mm). Z drugiej strony wysokość nadwozia obniżono ostatecznie o 16 mm. Pojemność bagażnika przy podniesionych siedzeniach w drugim rzędzie wynosi 326 litrów.
Nowy Hyundai i20 wchodzi na polski rynek w czterech wersjach wyposażenia do wyboru – Classic, Classic Plus oraz Comfort i Premium.
W gamie będzie można przebierać spośród trzech silników zasilanych benzyną (75, 84 lub 100 KM), a do tego dochodzą jeszcze dwa diesle, generujące maksymalnie moc 75 lub 90 koni.
Bazowa wersja Classic kosztuje na polskim rynku od 43 900 złotych. Za wydane pieniądze klient wyjedzie z salonu egzemplarzem i20, pod maską którego pracuje wolnossący silnik 75-konny 1.2 MPI. Elementem wyposażenia standardowego są m.in. elektrycznie regulowane szyby przednie, oparcie siedzenia tylnego dzielone w proporcji 60:40, komputer pokładowy, a także półka nad przestrzenią bagażową. Za 2 500 złotych do auta można ponadto dokupić klimatyzację manualną, a za kolejne 200 złotych – dojazdowe koło zapasowe.
Lepiej wyposażona wersja – Classic Plus – startuje natomiast z cenami od 48 700 złotych. Dla tej akurat wersji wybierać można już spośród wszystkich dostępnych w gamie jednostek napędowych. Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację manualną, chłodzony schowek po stronie pasażera, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, przyciemniane szyby, jak również radio z RDS oraz odtwarzaczem plików mp3.
Poziom Comfort – z cenami zaczynającymi się od 53 700 złotych – to takie elementy wyposażenia jak np. elektrycznie regulowane szyby tylne, tempomat, czujniki parkowania/tył, zdalne sterowanie systemem audio na kole kierownicy, jak również światła do jazdy dziennej LED i światła projekcyjne. Za 1 000 złotych można ponadto dokupić tzw. pakiet zimowy, który obejmuje podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewane siedzenia z przodu.
W topowej wersji – czyli Premium – wspomniany wyżej pakiet zimowy stanowi już element wyposażenia standardowego. Bez dopłaty dostaje się też m.in. tylne światła w technologii LED, podłokietnik przedni ze schowkiem, a także opony w rozmiarze 195/55R16 oraz felgi aluminiowe. Jedyna dostępna tu odmiana silnikowa to benzynowa 1.4 MPI/100 KM.
Hyundai