Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Więcej ikry w Micrze

Nissan postanowił nieco odświeżyć gamę najnowszej Micry. Zmienia więc paletę silników dostępnych w tym modelu, wprowadza bezstopniową skrzynię XTronic oraz nowy system multimedialny. Dodatkowo Nissan wprowadził nową wersję specjalną – N-Sport – z atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

Zupełnie nowy turbodoładowany silnik IG-T o pojemności 1,0 litra rozwija moc 100 KM i jest dostępny z 5-biegową przekładnią manualną. Jego premiera w ofercie Nissana Micra jest jednocześnie debiutem wśród marek Sojuszu, ponadto zastosowano w nim premierowe dla 1,0‑litrowej jednostki technologie. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy obniżonej emisji CO2 (-13 do -15 g/km w zależności od wersji wyposażenia) oraz mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Nissan Micra jest teraz dostępny — po raz pierwszy od premiery piątej generacji modelu w 2016 roku — z automatyczną przekładnią Xtronic.

Nową flagową wersję Micry napędza 1-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM, zestawiony z 6‑biegową skrzynią manualną o nieco bardziej sportowej charakterystyce. Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Porównując obie nowe jednostki — 100-konną i 117-konną — ta druga zapewnia o wiele lepsze przyspieszenie, również w wyższych zakresach obrotów. Oczywiście silniki różnią się także mocą, ale też momentem obrotowym i prędkością obrotową, przy której dostępna jest maksymalna moc (180 Nm przy 1750 obr./min w przypadku jednostki 117-konnej i 160 Nm przy 2750 Nm w wersji 100-konnej). W efekcie silnik 117-konny rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, czyli o całą sekundę szybciej niż jednostka 100-konna z manualną skrzynią biegów (10,9 sekundy).

Nowe jednostki uzupełniają dotychczasową benzynową 1,0-litrową jednostkę wolnossącą o mocy 71 KM.

Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok, wykorzystująca dwa ważne atuty modelu: stylistykę podkreślającą dynamiczne osiągi oraz charakter pojazdu zapewniający niezrównaną przyjemność z jazdy. Model jest pozycjonowany w samym sercu kategorii „warm hatch” w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R‑Line, Peugeot 208 GT Line i SEAT Ibiza FR.

 

PD / Nissan

Przeczytaj również
Popularne