Volvo-XC40 (4)

Volvo XC40 już oficjalnie!

21 września 2017

Volvo wprowadza na rynek najmniejszy w gamie SUV – XC40. Co ciekawe, wraz z pierwszymi zdjęciami poznaliśmy również ceny tego modelu na rynku polskim. Razem z nowym modelem Volvo wprowadza na rynek pakiet serwisowy usług Care by Volvo, który ma odmienić podejście do posiadania samochodu.

Nowe Volvo XC40 to pierwszy model zbudowany na platformie CMA. Wszystkie przyszłe samochody serii 40 będą stworzone w oparciu o tę platformę, zarówno te z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi. Jest ona kolejnym krokiem w rozwoju szwedzkiego producenta, który po raz pierwszy historii w segmencie SUV’ów ma aż trzech, globalnie dostępnych przedstawicieli.

Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów. XC40 bije rywali także w konkurencji wysokości siedzenia.

Całkowicie nowe podwozie, dużo miejsca w kabinie

Centralnym elementem kokpitu będzie pionowy 9-calowy ekran dotykowy, znany z większych modeli Volvo. Ułatwia on zapanowanie nad licznymi funkcjami auta i bardzo pasuje do nowoczesnego charakteru miejskiego SUV-a. Zegary są wyświetlane na poziomym ekranie o przekątnej 12,3 cala. Samochód będzie oferował liczne funkcje dostępne poprzez łączność z internetem w tym streaming muzyki on-line, telekonferencje poprzez Skype for Business, czy zdalne wprowadzanie celów do nawigacji. Małego SUV-a będzie można doposażyć także w system Apple CarPlay lub w Android Auto.

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Samochód będzie liderem przestronności w swojej klasie. Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele – są wygodne, a jednocześnie kompaktowe. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.

XC40 – debiut najmocniejszych wersji

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

Również pod kątem technologii XC40 będzie jednym z najlepiej wyposażonych małych SUV’ów premium na rynku. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, system wspomagania kierowcy Pilot Assist, Run-off Road protection i mitigation, który pozwoli uniknąć zjechania z pasa ruchu, system monitorowania martwego pola BLIS, kamera 360°, Cross Traffic z systemem automatycznego hamowania – to rozwiązania, które sprawiają, że kierowanie samochodem Volvo staje się jeszcze bezpieczniejsze i bardziej komfortowe.

 

Care by Volvo

Care by Volvo to nie tylko cykliczna opłata za samochód, to pakiet obejmujący szereg usług concierge, takich jak: tankowanie, czyszczenie, podstawienie i odstawienie samochodu na przegląd czy dostawa przesyłek do samochodu.

Care by Volvo umożliwia również współdzielenie samochodu z rodziną i przyjaciółmi w możliwie najprostszy sposób. Wystarczy cyfrowy kluczyk techniczny i telefon, za pośrednictwem którego właściciel zdalnie umożliwi otwarcie samochodu i uruchomienie silnika. Usługa współdzielenia samochodu dostępna będzie w standardzie dla klientów Care by Volvo.

Produkcja nowego modelu XC40 rozpocznie się w listopadzie w fabryce samochodów Volvo w Ghent, w Belgii. Zamówienia samochodu XC40 i pakietu Care by Volvo są dostępne dla klientów już teraz. Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku.

Volvo