Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Volkswagen Golf Alltrack (pierwsza jazda)

Volkswagen Golf Alltrack z początkiem lipca tego roku zadebiutował w polskich salonach. Nowość niemieckiej marki kusi bardziej rasowym wyglądem, większymi możliwościami do jazdy po bezdrożach oraz bogatszym wyposażeniem standardowym.

DSC_8594Różnorodność modeli i wersji Golfa rośnie właściwie z generacji na generację. Jeszcze do 1993 roku Golf oferowany był właściwie w trzech wersjach: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz prze pewien czas jako napędzane na cztery koła Syncro. W 1993 roku pojawił się w ofercie również model kombi Variant.

Producent z Wolfsburga, jako jedyny na świecie, oferuje Golfa w aż sześciu rodzajach napędów. Można zatem zamówić ten model z silnikiem benzynowym, diesla, napędzany na CNG, w wersji elektrycznej, hybrydowej oraz zasilanej poprzez ogniwa wodorowe HyMotion (testowana obecnie w USA).

DSC_8600Z początkiem lipca w polskich salonach zadebiutował model uterenowiony Varianta, czyli Alltrack, ale również wersja bardziej oszczędna Bluemotion oraz najbardziej sportowa R. Wersja uterenowiona Alltrack ma w zestawieniu z modelem klasycznym 2 cm większy prześwit (16 cm), seryjny stały napęd na cztery koła 4 Motion, inne zderzaki przednie i tylne oraz dodatkowe osłony na progach i nadkolach. W oczy rzucają się także 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, zaprojektowane dla Volkswagenów w wersji Alltrack (lub opcjonalne, 18-calowe obręcze), srebrne obudowy lusterek zewnętrznych, logo Alltrack na błotnikach, chromowana, matowa listwa pod bocznymi szybami oraz srebrne relingi dachowe.

We wnętrzu Alltracka odróżniają dodatkowe nakładki aluminiowe na pedały i progi, tapicerka z nadrukiem Alltrack oraz specjalny przycisk Offroad obok dźwigni zmiany biegów. Po jego wciśnięciu zmieniają się ustawienia działania niektórych systemów w samochodzie m.in., ABS, który działa z większym opóźnieniem niż w klasycznym Golfie, dzięki czemu samochód może łatwiej hamować np. na piaszczystej nawierzchni. Podobnie jak w klasycznym kombi Alltrack oferuje bagażnik o pojemności 605 litrów, który można powiększyć do 1620 litrów.

DSC_8521Uterenowione kombi jest oferowane z jedną z czterech jednostek napędowych. W ofercie jest tylko jeden silnik benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM. Ponadto pod maską możemy znaleźć silnik 1.6 TDI/110 KM lub też dwulitrowego diesla o mocy 150 KM lub 184 KM. Najmocniejszy wariant benzynowy i diesla jest oferowany wyłącznie ze skrzynią dwusprzęgłową DSG. Alltrack pozwala ciągnąć przyczepę hamowaną o masie dwóch ton.

Przy niewielkim obciążeniu napędzana jest przede wszystkim przednia oś Alltracka, a tylna oś jest odłączona. Takie ustawienie podstawowe pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie konieczności tylna oś jest dołączana przez sprzęgło Haldex piątej generacji. Moduł sterowania oblicza moment napędowy dla tylnej osi i poprzez pompę olejową odpowiednio zamyka lub otwiera sprzęgło wielopłytkowe.
W razie potrzeby na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego.

Golf Alltrack cechuje się bogatym wyposażeniem standardowym, w którym znajdziemy m.in. napęd na cztery koła 4Motion, klimatyzację automatyczną, tempomat czy 5-calowy dotykowy ekran. Ceny Alltracka zaczynają się od 107 190 zł za model 1.6 TDI/110 KM. Wersja z najmocniejszym 184-konnym dieslem wymaga wyłożenia 128 690 zł.

PD

Przeczytaj również
Popularne