Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadza do oferty pikapa Amarok z trzylitrowym dieslem V6. Będzie to więc najmocniejszy model z paką dostępny na polskim rynku.
Trzylitrowego TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2.967 cm3) w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. W przypadku najmocniejszej wersji maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1.500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik.
Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów). Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować niezwykle precyzyjnie. W seryjnym wyposażeniu znajduje się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji.
Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, klienci będą mogli przekonać się o zaletach tej sześciocylindrowej jednostki pod koniec września 2016 roku.
Volkswagen / PD