Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Światowa premiera Volvo S90

Do segmentu D/E premium dołączył kolejny poważny gracz - Volvo S90. Biorąc pod uwagę jak udanym modelem okazał się SUV XC90 także w segmencie limuzyn klasy średniej i średniej-wyższej niemieccy konkurenci nie mogą już spać spokojnie.

Volvo-S90 (3)Ta elegancka limuzyna powstała na płycie podłogowej znanej z modelu XC90. Mierzący niemal pięć metrów model S90 radykalnie zrywa z kształtami swojego poprzednika. W nadwoziu nie zabrakło inspiracji detalami Concept Coupe.
Zastosowanie nowej płyty podłogowej SPA dało projektantom dużą swobodę w kształtowaniu linii i proporcji nadwozia. Bryła auta ma ładne proporcje i osadzona jest na dużych kołach. Dostępne są rozmiary od 17 aż do 21 cali. Przednie światła w technologii LED mają charakterystyczny kształt młota Thora, znany z modelu XC90. Tylne lampy nawiązują do tych, jakie zastosowano w Concept Coupe. We wnętrzu panuje minimalistyczna elegancja znana z flagowego SUV-a. Większość funkcji wywołuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple. Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins pod kątem kabiny S90. Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm. Volvo-S90 (5)W modelu S90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy. W modelu D5 zastosowano rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny samochodu spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,8 s. Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.
W modelu S90 zastosowano po raz pierwszy na świecie system wykrywający duże zwierzęta takie jak łosie, jelenie, czy konie. System detekcji tych zwierząt pozwala uniknąć bądź zmniejszyć konsekwencje takich wypadków. W S90 zastosowano także system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h włącznie. Volvo S90 otrzyma zestaw seryjnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa obejmujący m.in. system City Safety zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem.
Volvo S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych w tym Apple CarPlay, systemu Volvo On Call pozwalającego sterować z telefonu wieloma funkcjami auta oraz doskonałego systemu audio Bowers&Wilkins.


Volvo/ PD

Przeczytaj również
Popularne