Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Skoda Scala już oficjalnie

Skoda oficjalnie zaprezentowała pełnoprawny model kompaktowy Scala. W gamie zastępuje on Rapida, ale nie ma z nim praktycznie nic wspólnego. Scala nie jest modelem budżetowym jak Rapid, jest większa oraz oferuje najnowsze technologie, których do tej pory nie stosowano w marce Skoda.

Skoda-Scala (4)Nowość Skody zbudowano w oparciu o platformę MQB A0 znaną m.in. z modelu Polo. Czeski kompakt oferuje jednak wyraźnie większy rozstaw osi - 2649 mm. Scala jest też większa od bezpośredniego poprzednika, czyli Rapida w wersji Spaceback. Nowy model ma długość 4362 mm (+58 mm), szerokość 1793 mm (+87 mm) oraz wysokość 1471 mm (+10 mm).

Nadwozie Scali prezentuje się bardziej dynamicznie i odważniej niż w pozostałych modelach Skody, głównie dzięki ciekawym w kształtach reflektorom i lampom tylnym. Kierowcy po raz pierwszy mogą zamówić kompaktową Skodę z reflektorami Full-LED.

Znacznie więcej nowinek odkryjemy w środku. Po raz pierwszy w marce Skoda w wyższych wersjach zastosowano wirtualny kokpit. Na środkowej konsoli, zgodnie z dzisiejszą modą, wystaje płaski ekran systemu multimedialnego o przekątnej do 9,2-cala. Jego sercem jest dysk SSD o pojemności 64 GB oraz szybki procesor pozwalający na pokazywanie m.in. nawigacji 3D. Inżynierowie wygospodarowali w modelu Scala całkiem spory bagażnik o pojemności 467 / 1410 litrów.

Pod maską Scali montowane są benzynowe 1-litrowe silniki trzycylindrowe o mocy 95 (175 Nm) lub 115 KM (200 Nm). Ten pierwszy przenosi moc na przednie koła poprzez 5-biegową skrzynię mechaniczną. Ten drugi poprzez 6-biegową skrzynię mechaniczną lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DSG.  Najmocniejszym wariantem z zapłonem samoczynnym jest 4-cylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM (250 Nm). Silnik ten posiada możliwość odłączania dwóch cylindrów w momencie gdy pracuje pod mniejszym obciążeniem. W gamie jest jeż jeden silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM (250 Nm). Ciekawostką jest wariant zasilany sprężonym gazem ziemnym 1.0 G-TEC, który osiąga moc 90 KM (145 Nm).

Czesi dają możliwość zamontowania opcjonalnie obniżonego o 15 mm zawieszenia sportowego z adaptacyjnymi amortyzatorami pracującymi w trybach Normal i Sport.

Nowością w Skodzie jest też moduł eSIM gwarantujący stałe połączenie pojazdu z internetem i automatyczne powiadamianie służb w razie wypadku.

PD

 

 

Przeczytaj również
Popularne