Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Scania i MAN już razem

Volkswagen stworzył jedną organizację dla sprzedaży pojazdów ciężarowych i autobusów marek VW, MAN i Scania. Nosi ona nazwę Truck & Bus GmbH, a jej szefem został Andreas Renschler, który przez dobrą dekadę dowodził Daimler Trucks. Tym samym dotychczasowe ruchy w zakresie przejmowania większościowych pakietów akcji w Scania i MAN (75,28%) zakończył się i nadszedł czas konkretnych kroków.

Ciagnik_Scania_R730_8_x_8_dla_wojskaNa razie Truck & Bus GmbH ma kierować i koordynować współpracę pomiędzy trzema pionami sprzedaży pojazdów użytkowych: MAN Truck & Bus AG, MAN Latin America i Scania AB. Warto podkreślić, że Truck & Bus GmbH obejmuje nie tylko pojazdy marek MAN i Scania, ale także ofertę Volkswagena w zakresie samochodów użytkowych. To razem daje razem potężny udział na światowym rynku, porównywalny tylko z Daimler i Volvo.

Osiągniecie takiego globalnego pułapu było głównym celem zarządu VW, a decyzję o powołaniu nowej organizacji Rada Nadzorcza Volkswagen AG podjęła w dniu 5 maja br. Tym samym akcje Scania AB posiadane przez Volkswagen AG zostały przeniesione do spółki Truck & Bus GmbH. Podobny los spotkał akcje MAN SE, które posiada VW. Szefem nowej spółki został Andreas Renschler, członek zarządu Volkswagena, a Rada Nadzorcza – pod kierownictwem Martina Winterkorna, prezesa Zarządu Volkswagen –składa się z prezesów MAN Truck & Bus AG, MAN Latin America i Scania AB. To oni będą współdecydować o zarządzaniu Truck & Bus GmbH.

–„Nasz cel jest jasny. Stać się globalnym graczem na rynku pojazdów ciężarowych i autobusów, zwiększyć sprzedaż i dzięki pracy wszystkich naszych pracowników osiągnąć pozycję lidera w branży. Spółka Truck & Bus GmbH doprowadzi nas do tego celu dzięki koordynacji w zakresie strategii, wspólnego rozwoju zasobów ludzkich, zakupów i innych zagadnień realizowanych w ramach marek. To z kolei przełoży się na lepszą rentowność, wyższy poziom technologii, a przede wszystkim zadowolenie klienta. Łącząc nasze użytkowe działy pod jednym dachem możemy bardziej skupić się na potrzebach branży pojazdów ciężarowych i autobusów, a zatem przyspieszyć proces podejmowania decyzji – podkreślił Andreas Renschler. - W ten sposób również MAN i Scania zachowują swoją niezależność, zgodnie z podstawową zasadą Volkswagena."

Z kolei przewodniczący Rady Zakładowej w Volkswagenie Bernd Osterloh dodał: -„Z naszymi kolegami z MAN i Scania wspieraliśmy stworzenie takiej jednej organizacji. Potrzebujemy jasnych struktur w ramach grupy, aby działać szybko i elastycznie w różnych obszarach biznesowych. Ten ruch pozwoli także wzmacnić prawa naszych pracowników. Teraz po raz pierwszy w radzie nadzorczej zasiądą przedstawiciele pracowników z MAN, Scania oraz Volkswagen i będziemy omawiać odpowiednie strategie dla naszej zintegrowanej grupy pojazdów użytkowych. Popieramy cel Zarządu, który ma zapewnić nam miejsce wśród największych światowych graczy.” Dodajmy, że Osterloh zostanie się członkiem rady nadzorczej Truck & Bus GmbH wraz z kolegą z Volkswagena. Dołączy do nich jeszcze dwóch przedstawicieli pracowników - po jednym z MAN i Scania.

Na koniec dodajmy, że Volkswagen już jest największym koncernem motoryzacyjnym w Europie. W zeszłym roku sprzedał 9,5 mln pojazdów. Do grupy Volkswagena należą – oprócz koncernu-matki VW w Wolfsburgu – między innymi MAN, Scania, Audi, Porsche, Skoda i Seat.

 

Infobus / MAN

Przeczytaj również
Popularne