Pięć lat po wprowadzeniu swojego pierwszego samochodu elektrycznego, przedstawiciele marki Renault wręczyli kartę do stutysięcznego samochodu elektrycznego ZOE, Åsmundowi Gillebo. 41-letni Norweg, wraz z autem otrzymał 5 lat nieodpłatnego ładowania akumulatora trakcyjnego od firmy Fortim i 100 tys. minut ładowania akumulatora od firmy Grønn kontakt, dwóch lokalnych dostawców energii elektrycznej.
W pierwszej połowie 2016 roku marka Renault sprzedała ponad 15 tys. samochodów elektrycznych (nie uwzględniając Twizy), co oznacza wzrost o 32% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Sukces ten umocnił Renault na pozycji lidera na rynku osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych w Europie. Co czwarty samochód elektryczny jeżdżący po drogach Europy to model Renault. We Francji wskaźnik ten wynosi aż 50%: co drugi elektryczny samochód to Renault. Głównymi rynkami zbytu dla elektrycznych modeli Renault są Francja, Norwegia, Wielka Brytania i Niemcy.
Renault dysponuje najbardziej rozbudowaną na rynku gamą samochodów w 100% elektrycznych, pozwalającą wyjść naprzeciw zróżnicowanym potrzebom użytkowników. Składa się ona
z kompaktowego auta miejskiego ZOE, dostawczego Kangoo Z.E., miejskiego czterokołowca Twizy
(i jego wersji dostawczej Twizy Cargo) oraz prestiżowego sedana RSM SM3 Z.E. (najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Korei Południowej).
ZOE, najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny, jest liderem na rynku samochodów elektrycznych i posiada 23% udziałów w tym rynku. Kangoo Z.E., będący trzeci rok
z rzędu liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie, jest w opinii użytkowników biznesowych wzorcowym autem i wygrywa liczne przetargi, na przykład ogłoszone przez francuską i norweską pocztę, czy też przez ERDF (Électricité Réseau Distribution France - francuskiego dystrybutora energii elektrycznej).
I wreszcie Twizy, z 17 tys. sprzedanych egzemplarzy jest wiodącym modelem wśród nowych środków indywidualnego transportu na świecie. Pojazd ten cieszy się również dużym powodzeniem na rynku i car sharingu w Europie i Ameryce Północnej.
Do dziś na całym świecie zainstalowanych zostało ponad 100 tys. publicznych terminali ładowania akumulatorów trakcyjnych, z czego 80 tys. w Europie, a ich liczba stale rośnie. Przykładowo Renault wspiera projekty funduszu TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) i Komisji Europejskiej, które pozwoliły zainstalować dotąd ponad 2 000 terminali szybkiego ładowania akumulatorów trakcyjnych wzdłuż głównych szlaków autostradowych i drogowych w piętnastu krajach Europy.
Renault