Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Renault Alaskan pokazany na IAA

Alaskan - to pierwszy pick-up o ładowności jednej tony wprowadzony na rynek przez Renault. Sprzedaż tego modelu rozpoczęła się najpierw w krajach Ameryki Łacińskiej, ale trafi on również do Europy.

Renault Alaskan jest bliźniaczą konstrukcją dla modelu Nissan NP300 Navara. Nazwa Alaskan inspirowana była słowem „Alaska”, które znaczy „Wielki Ląd”. Alaskan powstał w oparciu o ramę. Pojazd ten może się pochwalić prześwitem wynoszącym 23 cm. Komfort jazdy tym pick-upem jest wyższy w porównaniu do wielu rywali, ponieważ w miejsce klasycznego tylnego zawieszenia z resorami piórowymi zastosowano w tym pojeździe zawieszenie z pięcioma wahaczami.

Alaskan jest wyposażony w czterocylindrowy silnik diesla Renault twin-turbo 2,3 litra dCi, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master. Może on osiągać moc 160 lub 190 KM. Poza Europą pod maską będziemy mogli także znaleźć motor benzynowy 2,5-litra o mocy 160 KM. Napęd na dwa lub cztery koła będzie w Alaskanie przenoszony poprzez mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe.

W wyposażeniu pojazdu znajdziemy m.in. system wspomagania ruszania pod górę (HSA), system kontroli zjazdu z pochyłości (HDC). Samochód będziemy mogli otwierać bez użycia kluczyka dzięki systemowi Hands Free, z przyciskiem do rozruchu silnika. W kabinie, zależnie od wersji, na środku deski rozdzielczej znajdziemy system nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym. Dodatkową orientację w przestrzeni ułatwi nam system kamer 360° (zamontowanych w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie), których obraz będzie pokazywany na centralnym ekranie.

Przeczytaj również
Popularne