Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Polska premiera Fiata 500X

Przyjemne dla oka kształty, praktyczne nadwozie oraz dobre właściwości jezdne to jedne z wielu zalet debiutującego na rynku polskim Fiata 500X. Widać wyraźnie, że włoscy konstruktorzy mocno przyłożyli się do dopracowania tej konstrukcji, dzięki czemu jest to obecnie jeden z najciekawszych produktów motoryzacyjnych Made in Italy.
Segment SUV-ów i crossoverów w 2004 roku miał zaledwie 2,7% udziału w całym polskim rynku. Dziesięć lat później udział ten wynosił już 22,4%. To drugi najważniejszy obecnie segment rynku po samochodach klasy średniej-niższej. Podobna tendencja miała też miejsce w Europie Zachodniej. Nic dziwnego, że każdy duży koncern motoryzacyjny stara się mieć co najmniej kilka samochodów tego typu w ofercie. Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) w ostatnich miesiącach wprowadził aż dwie takie nowości - Jeepa Renegade oraz debiutującego właśnie na rynku polskim Fiata 500X.


Nowość Fiata nawiązuje stylistycznie do bestsellera włoskiej marki, czyli pięćsetki. Model 500X jest oferowany w jednej z dwóch stylizacji nadwozia: City Look i Off-Road Look. Druga z nich jest standardem począwszy od czwartej wersji wyposażenia Cross (ceny od 83 400 zł). Jako jedyny model w segmencie B Fiat jest oferowany z jednym z trzech rodzajów napędu. Wariant City Look jest dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś, a Road Look z napędem 4x2 Traction + lub na cztery koła.
Kształty deski rozdzielczej nowego Fiata również budzą skojarzenia z miejską pięćsetką, m.in. dzięki tworzywowym listwom na desce w kolorze nadwozia, naszyciom na fotelach oraz okrągłym zagłówkom.
Włosi oferują swojego crossovera z silnikami benzynowymi 1.6 E-Torq o mocy 110 KM lub 1.4 Multiair o mocy 140 KM. W ofercie znajdują się również diesle MultiJet: 1.6/120 KM oraz 2.0/140 KM.
Najtańszy crossover Fiata 1.6 E-Torq Pop kosztuje 59 900 zł, jednak z racji zbyt skromnego jak na obecne standardy wyposażenia służy on wyłącznie jako marketingowy wabik. Zdecydowanie lepiej prezentuje się wersja Pop Star (ceny od 64 900 zł), w której to wyposażeniu mamy już klimatyzację manualną, światła przeciwmgielne, możliwość sterowania radiem z kierownicy, selektor trybu jazdy, radio z bluetooth z ekranem dotykowym, port USB czy felgi aluminiowe. Konkurenci żądają za swoje konstrukcje podobnych pieniędzy. Fiat góruje nad częścią z nich możliwością zamówienia wersji z napędem na cztery koła. Niestety jest on dostępny wyłącznie z drogim, 2-litrowym dieslem (ceny od 93 400 zł). Ciekawe wnioski płyną z zestawienia cenników Fiata 500X z bliźniaczym konstrukcyjnie Jeepem Renegade, powstającym zresztą w tej samej fabryce w Melfi. Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) zdecydował się nie wyraźne rozróżnienie cenowe między tymi modelami. I tak w Polsce odpowiednik Fiata w ofercie Jeepa w zakresie wersji silnikowej i wyposażenia jest 10 tys. zł droższy. Cena topowej wersji Fiata 500X, ze 140-konnym dieslem i 9-biegową skrzynią automatyczną, wynosi 105 600 zł. Topowa Mazda CX-3 ze 105-konnym dieslem pod maską, z automatem i napędem 4x4 kosztuje 104 400 zł.
Od maja ruszył program FCA Fleet Services w salonach Fiata, w których można dokonać wynajmu samochodów tej marki. W tej usłudze miesięczny czynsz za Fiata 500X wynajętego na cztery lata będzie kosztował od 1291 zł brutto. Działaniami operacyjnymi w tym projekcie zajmuje się ALD Automotive.

DSC_0666
Już obecnie Fiatowi 500X udało się w Europie uszczknąć 4,2% rynku (stan na koniec marca br.) w segmencie małych crossoverów, a bliźniaczemu Jeepowi Renegade 4,4%. Zainteresowanie włoskim pojazdem jest tak duże, że wydłużył się czas oczekiwania na nowy pojazd, który w tym momencie sięga 4-6 miesięcy zależnie od wersji.
Więcej informacji o nowości Fiata znajdziecie Państwo w majowym numerze miesięcznika Fleet.

PD

Przeczytaj również
Popularne