Nowy Mercedes AMG G63

Nowy Mercedes AMG G63 – sport i teren

14 lutego 2018

Nowy Mercedes AMG G63 łączy w sobie najlepsze cechy auta terenowego i osiągi samochodu super sportowego. Pojazd zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się 18 marca 2018 r. Cena tego auta nie jest jeszcze znana.

Mercedes-AMG G 63 2018

Inna osłona chłodnicy, poszerzone nadkola, efektowne końcówki układu wydechowego po bokach i koła o średnicy 22 cali to najważniejsze atrybuty, które odróżniają wersję G63 AMG od zwykłej Klasy G.

Nowy Mercedes AMG G63 ma pod maską silnik 4.0 V8 biturbo, który rozwija moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Maksymalna siła napędowa jest dostępna w przedziale od 2,5 do 3,5 tys. obr./min. W efekcie nowy Mercedes AMG G63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Z pakietem kierowcy AMG to nawet 240 km/h. Jednostka napędowa korzysta z turbosprężarek typu twin scroll. Jednostka AMG otrzymała zmodyfikowane tłoki, zoptymalizowane chłodzenie oraz znacznie zmienione oprogramowanie. W celu zwiększenia efektywności wyposażono ją też w układ odłączania cylindrów. Przy częściowym obciążeniu cylindry nr 2, 3, 5 i 8 zostają zdezaktywowane, co pozwala zauważalnie ograniczyć zużycie paliwa (średnie to 13,2 l/100 km). Układ działa w trybie jazdy Comfort, w zakresie od 1000 do 3250 obr./min, a o jego działaniu informuje menu AMG na panelu wskaźników. Przejście z trybu cztero- do ośmiocylindrowego i odwrotnie odbywa się błyskawicznie i niezauważalnie dla podróżujących.

Mercedes-AMG G 63 2018

Emocjonującą ścieżkę dźwiękową zapewnia dwudrożny układ wydechowy z końcówkami pod tylnymi drzwiami. Dwa podwójne, chromowane wyloty z błyszczącym wykończeniem emitują głęboki tembr widlastej „ósemki” AMG. Standardowo wydech oferuje dwa tryby działania – dyskretny lub sportowy.

Nowy Mercedes AMG G63 korzysta z ze skrzyni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G z oprogramowaniem zmodyfikowanym pod kątem szybszej zmiany przełożeń. Szeroka rozpiętość przełożeń pozwala na wybór bardzo komfortowej lub zdecydowanie sportowej charakterystyki, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach Sport oraz Sport+ sprawia, że doznania z jazdy są jeszcze bardziej emocjonujące. Aby sprint był odpowiednio dynamiczny, we wszystkich trybach G 63 rusza pierwszego biegu. Dźwignia biegów została teraz umieszczona na kolumnie kierownicy; kierowca może też zmieniać przełożenia ręcznie, korzystając z łopatek przy kierownicy. Co istotne, przekładnia utrzymuje wówczas wybrany bieg – nie wrzuca automatycznie wyższego po „dobiciu” do ogranicznika obrotów.

Mercedes-AMG G 63 2018

Nowy Mercedes AMG G63 zachowuje maksymalną zwinność i doskonałą przyczepność dzięki napędowi na cztery koła AMG Performance 4MATIC. Rozdział siły napędowej w standardowym trybie jazdy wynosi 40:60 (przód/tył). Zmodernizowano też przekładnię redukcyjną (przełożenie względem poprzednika wzrosło z 2,1 do 2,93). Pomaga to pokonywać wzniesienia o znacznym nachyleniu.

Z adaptacyjnym resorowaniem: zawieszenie AMG RIDE CONTROL

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu AMG Ride Control nowy Mercedes AMG G 63 w terenie spisuje się jeszcze lepiej od poprzednika, a na asfalcie okazuje się bardziej dynamiczny i komfortowy. Z przodu, jak i z tyłu zastosowano sprężyny śrubowe. Po raz pierwszy z przodu pracuje niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Z tyłu – oś sztywna z pięcioma wahaczami na koło. 241-milimetrowy prześwit (do tylnej osi) zapewnia bezpieczną jazdę nawet w ekstremalnych sytuacjach. Aby ograniczyć przechyły, G 63 z przodu i z tyłu zaopatrzono w dodatkowe stabilizatory poprzeczne.

G63 AMG układ wydechowy

Kierowca ma do wyboru trzy bazowe charakterystyki tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport+. Elektromechaniczny układ kierowniczy G 63 z zależnym od prędkości wspomaganiem po raz pierwszy ma zmienne przełożenie. Pozwala na precyzyjne obranie toru jazdy i przekazuje szczegółowe informacje zwrotne od kół. Siła wspomagania zależy od wybranego trybu – Comfort lub Sport.

Charakterystyka układu zmienia się automatycznie zależnie od aktualnego programu AMG DYNAMIC SELECT lub może być wskazana ręcznie, w trybie Individual. Zmiana charakteru jednym ruchem palca: AMG DYNAMIC SELECT. Po raz pierwszy w historii Klasy G sygnowanej przez Mercedes-AMG charakterystykę pojazdu można zmieniać za naciśnięciem przycisku. Do wyboru jest pięć trybów na utwardzone drogi i trzy kolejne w teren. Pierwsza grupa obejmuje programy od zrównoważonego i komfortowego do szczególnie sportowego: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual.  Zależnie od aktualnego trybu, zmienia się reakcja silnika i przekładni, a także praca zawieszenia oraz układu kierowniczego. W każdej chwili kierowca może też uruchomić tryb ręcznej zmiany biegów i zmieniać nastawy adaptacyjnego zawieszenia. Lista off-roadowych trybów obejmuje ustawienia: Sand (najlepsza przyczepność i sterowność na piachu), Trail (przeznaczony do jazdy po błocie i na innych śliskich nawierzchniach) oraz Rock (dopasowany do pokonywania wymagających, skalistych odcinków z dużą artykulacją kół i częstym unoszeniem jednego lub więcej kół).

G63 AMG silnik

Nowy Mercedes AMG G63 nadal jest budowany na ramie drabinkowej, którą wykonano z wysokowytrzymałej stali. To na niej osadzono nadwozie. W celu zmniejszenia masy zbudowano je z mieszanki kilku gatunków stali oraz aluminium, z którego wykonano przednie błotniki, maskę oraz drzwi. Równocześnie o około 55% zwiększono sztywność skrętną ramy, nadwozia i jego mocowań Dach nie jest już zgrzewany punktowo, lecz spawany laserowo, co również pozytywnie wpływa na wytrzymałość nadwozia. Ponadto, po raz pierwszy okna są klejone do nadwozia – nie tylko zwiększa to sztywność skrętną nadwozia, ale i sprawia, że ramy okienne są odporniejsze na korozję.

G63 AMG obręcz koła

Z okazji rynkowego debiutu nowy Mercedes AMG G 63 będzie dostępny także jako specjalny wariant „Edition 1”. Ekskluzywna specyfikacja plasuje go na szczycie oferty. Z jednym z 10 odcieni karoserii do wyboru dyskretnie kontrastują matowoszare pasy po bokach, a muskularną stylizację podkreśla pakiet Night. Obudowy lusterek i matowoczarne, kute obręcze o średnicy 22 cali zdobią czerwone akcenty. Ten sam odcień mają przeszycia tapicerki oraz dekoracje na elementach wykończenia z włókien węglowych w kabinie.

Źródło, Mercedes-Benz