Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Nowe Audi A8 już oficjalnie

Audi A8 zaprezentowało czwartą generację modelu A8. Producent chwali się, że nowy model jest jednym z pierwszych na świecie samochodów seryjnych, stworzonych z myślą o automatycznej jeździe. Od roku 2018, Audi stopniowo będzie wdrażać w produkcji seryjnej elementy jazdy automatycznej, m.in. automatyczne parkowanie, automatyczny wjazd do garażu czy automatyczną jazdę w korkach. A co jeszcze nowego kryje się w premierowym Audi?

Nowa limuzyna Audi będzie oferowana w dwóch wersjach, o długości  517 cm oraz z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm (A8 L). Z przodu zamontowano reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser oraz pasma diod połączonego z tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED.

Luksusowo prezentuje się również wnętrze. Na przykład w wersji A8 L opcjonalnie dostępne jest tzw. siedzenie relaksujące, z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować swe stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera i mając możliwość wyboru kilku stopni działania tej funkcji. Siedzący z tyłu pasażerowie mogą też sterować wieloma funkcjami m.in. nastrojowym oświetleniem, nowymi lampkami do czytania HD Matrix i funkcją masażu oraz wykonywać rozmowy telefoniczne, wykorzystując osobny panel sterujący. Panel ten, czyli Rear Seat Remote z wyświetlaczem OLED, ma wymiary smartfona i przechowywany jest w środkowym podłokietniku.

Na środkowej konsoli zrezygnowano tu z regulatora obrotowo-przyciskowego i z pola dotykowego znanych dobrze z poprzedniego modelu. Tablica rozdzielcza jest w znacznym stopniu pozbawiona przycisków i włączników. Jej centrum, stanowi dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który przed uruchomieniem jest właściwie niewidoczny i zlewa się z czarnym otoczeniem.

Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu. Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy. Co ciekawe, oprócz czujników radarowych, kamery z przodu pojazdu i czujników ultradźwiękowych, pojazd wykorzystuje do obserwowania otoczenia również skaner laserowy.

Nowinką w modelu A8 jest działający na wszystkie cztery koła układ kierowniczy. Przełożenie układu kierowniczego na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, natomiast koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Nowe Audi A8 pojawi się na rynku z jednym z dwóch zmodernizowanych silników V6 turbo: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Silnik wysokoprężny ma moc 210 kW (286 KM), a benzynowy – 250 kW (340 KM). Dwie jednostki ośmiocylindrowe
– 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) i 4.0 TFSI o mocy 338 kW (460 KM), pojawią się nieco później. Ekskluzywnym, topowym silnikiem będzie tu jednostka W12 o pojemności skokowej 6 litrów.

Wszystkie pięć silników współpracuje z  dwoma głównymi podzespołami: po pierwsze z chłodzonym wodą alternatorem - rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik. Technika mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle) umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika.

W terminie późniejszym planowane jest wprowadzanie na rynek modelu  Audi A8 L e-tron quattro z mocnym napędem hybrydowym typu plug-in. Jego silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny, wspólnie generują moc 330 kW (449 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy magazynuje energię elektryczną wystarczającą na około 50 km elektrycznej jazdy. Opcjonalnie będzie można ładować go bezprzewodowo.

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku.

Przeczytaj również
Popularne