Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Motointegrator Classicauto Cup 2017 – oficjalny kalendarz startów

Kolejny sezon zawodów Motointegrator Classicauto Cup (Motointegrator #CAC) wystartuje z początkiem kwietnia. W tym roku organizatorzy poszerzają formułę i zapraszają posiadaczy wszystkich rodzajów samochodów, nie tylko klasycznych i youngtimerów. Dodatkowo, poza imprezami typu track day, przewidziano także wyścigi oraz rajd turystyczny.

Motointegrator #CAC jest obecnie największym ogólnopolskim pucharem dla samochodów klasycznych i zabytkowych. Zeszłoroczne eliminacje gromadziły po 150 załóg, startujących głównie samochodami wyprodukowanymi przed rokiem 2000. W 2017 roku do rywalizacji zostaną dopuszczone także młodsze auta, a zawody rozdzielone na dwa dni.

– Obecny sezon będzie bardzo ciekawy i pracowity, bo zorganizujemy w sumie 12 imprez. Nasze największe zawody, czyli Motointegrator Classicauto Cup, urosły już tak, że podzielimy je na dwa niezależne cykle. Jeden dla klasyków i youngtimerów, a drugi dla wszystkich. Oczywiście pozostaniemy też przy organizacji otwartych treningów i dodatkowych atrakcji, np. odcinka nocnego – zachęca Tomek Ważyński, organizator cyklu Motointegrator #CAC. – Zupełnie nowym przedsięwzięciem będzie nasz pierwszy rajd turystyczny. Odwiedzimy Spałę i okolice, będzie czas na zwiedzanie i spotkanie z innymi pasjonatami zabytkowych aut. Jednak najwięcej emocji budzą dwie imprezy wyścigowe. Wzorem lat dziewięćdziesiątych wykorzystamy do nich lotniska, gdzie można ułożyć odpowiednio zapętloną trasę. W wyścigach pojadą auta z podstawowym pakietem bezpieczeństwa, bez żadnych ograniczeń wiekowych.

W ramach Motointegrator #CAC, oprócz klasyfikacji generalnej i grupowej, będą rozegrane także puchary markowe, takie jak Toyota Cup.

– W 2016 roku odbyła się pierwsza edycja pucharu Toyota Cup. W sumie rywalizowało prawie 50 kierowców. Wśród nich znalazł się nasz zespół Toyota Team Classic, którego kierowcy zasiedli za kierownicami czterech samochodów Celica GT 6. generacji – wyjaśnia Michał Horodeński, szef Toyota Team Classic. – Cieszymy się z udanego debiutu i ze zdobycia pucharu w klasie oraz w Toyota Cup. W nowym sezonie powiększymy team o dwa nowe samochody. Jednym z nich będzie Celica GT, natomiast drugi niech jeszcze przez chwilę pozostanie tajemnicą.

Kalendarz imprez typu track day uzupełnią wyścigi rozgrywane w Ułężu i Białej Podlaskiej oraz rajd turystyczny.

Źródło: Complex PR

Przeczytaj również
Popularne