Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Lexus IS w klubie milionerów

Lexus osiągnął poziom miliona sprzedanych modeli IS na koniec lipca 2016 r. Wynik ten uzyskano w ciągu 17 lat produkcji kilku generacji modelu IS.

Siedemnaście lat temu Lexus zaproponował młodszym klientom ciekawie stylizowanego sedana z 2-litrowym silnikiem benzynowym napędzającym tylne koła. Lexus IS był trzecim wprowadzonym w Europie modelem Lexusa po flagowym LS i GS, co dało marce większą obecność na wymagającym rynku samochodów premium. Z czasem ofertę rozszerzono o modele z 3 - litrowym silnikiem – IS300. W opfercie pojawił się też wariant SportCross wagon e 2001 roku.

Dynamiczne linie nadwozia Lexusa IS, zwłaszcza z wydatniejszą atrapą chłodnicy wersji F Sport, mogą się podobać.Pierwszy model IS został zastąpiony już w 2005 roku drugą generacją. Model IS drugiej generacji napędzany był 2.5-litrowym silnikiem benzynowym V6  z automatyczną skrzynią biegów – IS250 oraz wersję z silnikiem diesla – model wprowadzony w 2006 – IS220d. Rok później podczas Salonu Samochodowego w Detroit odbyła się premiera pierwszego sportowego modelu IS – IS F”. Był to pierwszy Lexus z symbolem “F” – zapoczątkował linię sportowych modeli “F”, z których następnym był model LFA, a obecnie RC F I GS F.

Lexus IS F z 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 i mocą 423 KM i – jako pierwszy na świecie – z 8-biegową skrzynią biegów, osiągał prędkość 100 km/godz. w 4,8 sekundy; jego prędkość maksymalna wynosiła 270 km/godz. Gama modeli IS została rozszerzona o wersję cabrio w 2009 roku. Wprowadzono model IS250C z najszybciej otwieranym i zamykanym twardym dachem. IS250C wyglądał świetnie zarówno z zamkniętym jak i otwartym dachem, oferował sporo miejsca także na tylnej kanapie.

Obecna, trzecia generacja jest dostępna także z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013r,  IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90% ogólnej sprzedaży Lexusa IS. Napęd hybrydowy to 2,5 – litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona wyposażony w nowy układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i i wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz silnik elektryczny, dający lepsze przyśpieszenia, szczególnie podczas ruszania z miejsca i podczas gwałtownych przyspieszeń .

Lexus IS oferowany jest także z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym z układem wtryskowym D-4ST .  Moc tego silnika to 245 KM a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift, pierwotnie opracowana dla wyczynowego RC-F, umożliwia rozpędzanie do maksymalnej prędkości 230 km/h.

Lexus IS jest nadal kluczowym modelem oferowanym w ponad 70 krajach na świecie, znajdującym ponad 6000 nabywców miesięcznie. Co piąty sprzedany na świecie model Lexus IS, znajduje klienta w Europie. Polska jest także dobrym rynkiem dla IS – prawie 4000 aut tego modelu zostało sprzedanych, to 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w Polsce, a 25%  stanowią Lexusy z napędem hybrydowym.

 

Lexus

Przeczytaj również
Popularne