Według nowych badań przeprowadzonych w Europie przez niezależne organizacje związane z branżą motoryzacyjną, całkowicie nowy Hyundai Tucson utrzyma wiodącą wartość rezydualną w swojej klasie. Analiza przeprowadzona na pięciu największych rynkach wykazała także, że cena kompaktowego SUV-a po trzech latach będzie około 8% wyższa niż w poprzednim modelu.
Badania w Niemczech, Włoszech i Hiszpanii przeprowadził EurotaxGlass, we Francji magazyn L'Argus, a w Wielkiej Brytanii CAP Automotive. Wszystkie raporty prognozują imponujące wartości końcowe dla Nowego Tucsona, który ma być jednym z najlepiej sprzedających się modeli Hyundaia w Europie.
W ocenie brano pod uwagę wysoką jakość, wyróżniający design oraz komfort i wygodę codziennego użytkowania.
Przewiduje się, że Tucson zachowa 49% swojej pierwotnej ceny po trzech latach, co jest wynikiem lepszym o 8% w porównaniu do poprzedniego modelu. Badania pokazują, że nowy Tucson przewyższa średnią w segmencie C na pięciu największych rynkach utrzymując w tym samym okresie wartość większą o 2,4%.
Kluczowe elementy, które wzięto pod uwagę przy ocenie Tucsona to m.in. unikalny program 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów wzmacniający postrzeganie wysokiej jakości samochodu, wiodąca w klasie przestrzeń wewnątrz kabiny oraz inteligentne rozwiązania, wpływające na komfort codziennego użytkowania, jak np. otwierana elektrycznie inteligentna klapa bagażnika i rozkładane siedzenia tylne.
Przy ocenie Tucsona zwrócono także uwagę na design - wyróżniający się, w opinii oceniających, na tle konkurentów. Ma to także w istotny sposób wpłynąć na zainteresowanie Klientów nowym modelem.
Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży Tucsona Hyundai zamierza wzmocnić swój sukces w segmencie SUV, w którym marka sprzedała już ponad 1,2 miliona samochodów.
Wartości rezydualne na wybranych rynkach: Nowy Hyundai Tucson vs. kluczowi konkurenci.
Niemcy Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 49 |
Volkswagen Tiguan | 50 |
Nissan Qashqai | 49 |
Ford Kuga | 47 |
Średnia wartość | 49 |
Wielka Brytania Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 49 |
Volkswagen Tiguan | 46 |
Nissan Qashqai | 44 |
Mazda CX-5 | 46 |
Średnia dla konkurencji | 45 |
Francja Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 48 |
Volkswagen Tiguan | 46 |
Nissan Qashqai | 46 |
Ford Kuga | 43 |
Renault Kadjar | 47 |
Peugeot 3008 | 42 |
Średnia dla konkurencji | 45 |
Włochy Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 46 |
Volkswagen Tiguan | 40 |
Nissan Qashqai | 44 |
Kia Sportage | 41 |
Średnia dla konkurencji | 42 |
Hiszpania Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 54 |
Renault Kadjar | 56 |
Nissan Qashqai | 56 |
Ford Kuga | 54 |
Kia Sportage | 50 |
Średnia dla konkurencji | 54 |
Austria Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 47 |
Volkswagen Tiguan | 46 |
Nissan Qashqai | 44 |
Mazda CX-5 | 47 |
Średnia dla konkurencji | 46 |
Polska Wartości rezydualne (RV) (%)
Modele z silnikiem Diesla | RV (%) |
Hyundai Tucson | 49 |
Nissan Qashqai | 51 |
Kia Sportage | 47 |
Toyota RAV4 | 50 |
Volkswagen Tiguan | 48 |
Ford Kuga | 45 |
Średnia dla konkurencji | 48 |