Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 2

Kona na podbój rynku

Rynkowe plany Hyundaia są bardzo ambitne. Do 2021 roku Koreańczycy chcą się stać najważniejszą marką azjatycką w Europie. W osiągnięciu tego planu ma producentowi pomóc m.in. model Kona debiutujący w niezwykle perspektywicznym segmencie miejskich crossoverów.

Kona jest reprezentantem popularnego segmentu B-SUV. Śmiały projekt modelu Kona podkreślają wyraziste i płynne kształty sylwetki. Mocny przód auta zdominował kaskadowy grill – charakterystyczny element stylistyczny w modelach marki Hyundai. W samochodzie zastosowano nowe, podwójne reflektory przednie, a światła LED do jazdy dziennej umieszczono na górze reflektorów. Producent już pokazał specjalną wersję modelu Kona, czyli Iron Man Special Edition, której prześwit powiększono o 4 cm oraz zastosowano większe od seryjnych 19-calowe koła.

Pod maską Kony stosowane są silniki benzynowe 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (172 Nm), 1.6T-GDI o mocy 177 KM (265 Nm) lub 2.0 MPI o mocy 149 KM (179 Nm). W gamie znalazł się też diesel. Co istotne Hyundai zamierza oferować ten model również z napędem na cztery koła.

Ciekawie prezentuje się również wnętrze. Zależnie od wersji na środku deski rozdzielczej znajdziemy wyświetlacz dotykowy o przekątnej od 5 do 8-cali. W modelu Kona dostępny jest np. wyświetlacz typu HUD (head-up display) oferowany zazwyczaj w modelach z wyższych segmentów.

Nazwa Kona wzięła się od znanego regionu na Hawajach, który kojarzony jest z aktywnym podróżowaniem i spędzaniem czasu. Nowy crossover segmentu B będzie rywalizować m.in. z takimi samochodami jak Mazda CX-3, Opel Mokka czy Toyota C-HR.

Kona pojawiła się w sprzedaży w Korei, a wkrótce zadebiutuje w Europie i Ameryce Północnej.

PD

Przeczytaj również
Popularne