Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Geneva Motor Show – ważne premiery w segmencie crossoverów

Odbywający się po raz 85. Salon Motoryzacyjny w Genewie to jedna z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych na świecie. Pośród wielu premier dużą uwagę dziennikarzy zwróciły premiery nowych kompaktowych crossoverów Renault i Hyundaia.

DSC_4673
Jedną z najważniejszych premier Salonu w Genewie jest z pewnością Renault Kadjar. Model Kadjar jest tym czego brakowało marce Renault w segmencie C – atrakcyjnego stylistycznie crossovera, którym Francuzi mogliby realnie powalczyć z takimi tuzami segmentu jak Nissan Qashqai czy Kia Sportage.
Pod względem wizualnym Kadjar przypomina nieco segment mniejszego Captura – gdy spojrzymy na przód pojazdu, oraz Clio – gdy spojrzymy na tył nadwozia. Samochód powstał w oparciu o najnowsza generację Nissana Qashaia. Kadjar ma 445 cm długości i 184 cm szerokości oraz prześwit wynoszący 19 cm. Tym samym nowy model jest 7 cm krótszy od Koleosa, 1,5 węższy oraz ma o 1,6 cm niższy prześwit. Oferuje za to coś czego Koleos nigdy nie posiadał – modne kształty, które z pewnością skuszą wielu Europejczyków. Premierowy crossover będzie oferowany z napędem na przednią oś, jak i w wersji z napędem na cztery koła. Przy komplecie pasażerów samochód dysponuje bagażnikiem o pojemności 472 litrów.

Drugą bardzo ważną premierą był Hyundai Tucson. Nad wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i Niemczech – pod nadzorem Petera Schreyera, szefa designu Hyundai Motor Group. Elementami zwracającymi uwagę są płynne przejścia, wyraziste linie i charakterystyczny dla marki sześciokątny grill, podkreślający mocny, sportowy wygląd samochodu. Nowy Tucson wyposażony w rozbudowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego – m.in. system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, system utrzymywania toru jazdy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem. Gama dostępnych w samochodzie silników obejmuje jednostki: 1.6 GDI 136KM i 176KM oraz Diesel 1.7 115KM, 2.0 136KM i 2.0 184KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 176KM dostępny będzie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Wszystkie silniki spełniają normę emisji CO2 Euro6. Nowy Hyundai Tucson produkowany będzie w europejskiej fabryce Hyundaia w czeskich Nošovicach. Uruchomienie produkcji planowane jest w lipcu, a do sprzedaży samochód trafi po wakacjach.

 

Przeczytaj również
Popularne