Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Firmy coraz częściej wybierają Nissana

Coraz więcej firm decyduje się na włączanie do swoich flot samochodów Nissana. Wskazują na to dane sprzedaży w Polsce za 2017 rok, w którym do klientów flotowych trafiło 47,8% wszystkich zarejestrowanych w Polsce nowych pojazdów marki. Dla porównania, cztery lata wcześniej było to zaledwie 28,2%. Niezmiennie największą popularnością wśród przedsiębiorców oraz fleet managerów cieszy się Nissan Qashqai, aczkolwiek coraz większym zainteresowaniem cieszą się także samochody elektryczne.

Coraz więcej osób w Polsce decyduje się na zakup samochodów Nissana. W 2017 roku sprzedano 16041 aut marki, czyli o ponad 25% więcej niż 4 lata wcześniej. Wzrost sprzedaży flotowej jest jeszcze bardziej zauważalny, bo liczba aut zakupionych przez przedsiębiorców we wspomnianym okresie wzrosła ponad dwukrotnie! W 2013 roku sprzedano 3292 pojazdów flotowych, natomiast w roku ubiegłym – już 7674.

Auta marki trafiły do służb mundurowych i jednostek sektora publicznego, np. do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W ostatnim czasie auta flotowe zostały zakupione także przez firmy oferujące m.in. usługi car-sharingowe. Doskonałym przykładem takiego wykorzystania jest uruchomiony w listopadzie ubiegłego roku wrocławski projekt VOZILLA. W ramach Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych mieszkańcy i turyści mogą korzystać z 190 Nissanów LEAF i 10 dostawczych Nissanów e-NV200.

- Jednym z głównych czynników, które decydują o wyborze konkretnego modelu i marki, jest tzw. TCO, czyli Total Cost of Ownership. Składają się na niego nie tylko koszty pozyskania samochodu czy miesięczna rata najmu, ale także późniejsze koszty serwisowania i użytkowania pojazdu. Dlatego wybór aut elektrycznych przekonuje do siebie wielu potencjalnych klientów. W przypadku częstej eksploatacji zmniejszony koszt użytkowania jest naprawdę istotny – dodaje Iwona Bartosik, Fleet Manager marki Nissan w Polsce.

Od lat największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszy się niezmiennie Nissan Qashqai. Model stanowił w 2017 roku 54,9% wszystkich sprzedanych aut flotowych. Na jego popularność w tej kategorii składają się innowacyjne rozwiązania technologiczne, atrakcyjna stylistyka oraz wysoka wartość rezydualna. Warto podkreślić, że najszybciej rosnące zainteresowanie, mierzone dynamiką wzrostu sprzedaży, zanotował model X-Trail, którego sprzedaż od 2015 roku rosła kolejno o 142, 109 i 117 procent.
Nissan

Przeczytaj również
Popularne