Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

EcoCar restrukturyzuje flotę

EcoCar zapowiada 1000 samochodów we flocie do końca 2019 roku. Aby to osiągnąć spółka wprowadziła nową ofertę finansową dla kierowców. Prosty, czytelny system rozliczeń bez żadnych ukrytych kosztów jest już dostępny dla kierowców EcoCar oraz nowych taksówkarzy. Spółka obniżyła też koszty administracyjne, zredukowała zatrudnienie, wymieniła część zespołu zarządzającego oraz ograniczyła liczbę dostawców zewnętrznych, utrzymując wysoką dynamikę wzrostu liczby zleceń.

ecocar- Spółka wprowadziła nowe zasady umów o współpracy z kierowcami, dzięki czemu możemy precyzyjnie planować przychody w stosunku do kosztów, bez względu na dynamikę i sezonowość rynku taxi. Aktualnie, wszystkie parametry biznesu, po wprowadzeniu nowej
strategii dla spółek EcoCar są w fazie wzrostu –mówi Paweł Osowski, CEO EcoCar S.A.
W bieżącą działalność operacyjną bardzo aktywnie włączył się większościowy akcjonariusz EcoCar - fundusz Venture Capital WinVentures, należący do Piotra Wiśniewskiego, który jest pośrednio wspierany przez Krajowy Fundusz Kapitałowy.

Firma przechodzi płynnie do modelu, w którym kierowcy płacą płaską stawkę miesięczną za wykorzystanie samochodu i infrastruktury, bez względu na liczbę przepracowanych godzin i zrealizowanych zleceń. Nowa stawka jest tak skalkulowana, że gwarantuje nam
rozsądną marżę, na każdym samochodzie od pierwszego dnia, kiedy wyjedzie na ulicę. To sposób na uniezależnienie od bardzo zmiennego i sezonowego rynku taxi. 100 proc. utargu z kasy fiskalnej netto trafi zatem do kieszeni kierowców. EcoCar nie pobiera opłat za transakcje kartą płatniczą, vouchery lub inne formy płatności bezgotówkowych, za realizację zlecenia, za miejsca na postojach taxi lub na lotniskach ani za pracę dla klientów biznesowych.
Kierowcy EcoCar nie ponoszą kosztów uzbrojenia samochodu w niezbędny sprzęt – kasę fiskalną, taksometr, elektroniczny wyświetlacz na dachu. Umowy korporacyjne EcoCar gwarantują taksówkarzom wysokie rabaty na paliwo na indywidualnych kartach paliwowych
pre-paid.
- Poprzez zmianę modelu wynagrodzenia zmienił się również status naszych kierowców, którzy awansowali z poziomu współpracowników do poziomu wewnętrznych klientów, dla których wdrażamy program „employer branding” – mówi Paweł Osowski, CEO EcoCar S.A.
- To bardzo istotna zmiana z perspektywy przepływów gotówkowych w spółce i planowania finansowego, w zależności od rozmiaru floty. Podstawą biznesu EcoCar jest aktualnie breakeven na każdy samochód, a co za tym idzie im więcej samochodów będzie pracować we flocie spółki, tym lepszy wynik finansowy ona osiągnie – tłumaczy Mirosław Ganiec, analityk rynku motoryzacyjnego i redaktor naczelny magazynu TSL Biznes. EcoCar planuje zoptymalizować, a następnie rozbudować flotę samochodów do 1000 na koniec 2019 roku.

Kierowcy dobrze oceniają zmianę
Zmiany w spółce zostały dobrze przyjęte przez kierowców. - Mamy kilkadziesiąt aplikacji w tygodniu, na spotkania informacyjne przychodzi kilkanaście osób co drugi dzień, jesteśmy na fali. Spółka przygotowuje swoich kierowców do zdania egzaminu na taksówkarza, zwraca
kierowcom opłaty administracyjne, a po otrzymaniu licencji od razu oferuje przygotowany do pracy, nowy samochód hybrydowy – mówi Rafał Pyzlak, dyrektor operacyjny EcoCar Flota S.A.

We flocie EcoCar oprócz samochodów hybrydowych pracuje 100 Mercedesów Vito, przystosowanych do przewozu 7 osób, które można zamówić z aplikacji mobilnej EcoCar za z góry umówioną cenę. Spółka wykorzystuje te samochody również do obsługi klientów
korporacyjnych i w tym kierunku będzie chciała rozwijać ofertę licencjonowanego przewozu osób.
- Wprowadziliśmy do oferty usługi zarządzania sytuacją kryzysową dla linii lotniczych. Szybko i bezpiecznie przewozimy pasażerów pomiędzy lotniskami w sytuacji, kiedy samolot wylądował np. we Wrocławiu zamiast planowo w Warszawie. Wozimy grupy managerów firm pomiędzy miastami oraz podpisaliśmy umowę na transfery lotniskowe z dużym, globalnym brokerem biletów lotniczych. Nasze samochody będą odbierać pasażerów z lotnisk w Warszawie, w Modlinie, we Wrocławiu i w Gdańsku – mówi Ilona Fijałek, kierownik marketingu EcoCar S.A. Intensyfikujemy działania, żeby zapewnić pracę naszym kierowcom.

Technologia napędza biznes EcoCar
Kluczowym wyróżnikiem EcoCar jest jednorodna flota hybrydowych samochodów, co pozwala spółce świadczyć usługi taxi w jednolitym, wysokim standardzie. EcoCar mocno rozwija również swoją aplikację mobilną. W połowie sierpnia wprowadzono możliwość
połączenia VoIP kierowca-klient, co zdecydowanie usprawni proces podejmowania pasażerów bez konieczności angażowania telecentrum EcoCar. Aktualnie spółka pracuje nad usprawnieniem swojego autorskiego systemu taxi, co ma na celu skrócenie dojazdów do
klientów dla taksówek dzięki oprogramowaniu, które na podstawie danych historycznych przewiduje natężenie zamówień w różnych częściach miasta.

EcoCar Spółka Akcyjna należy polskiego funduszu typu private equity WinVentures sp. z o.o. SKA, który jest pośrednio wspierany przez Krajowy Fundusz Kapitałowy. EcoCar świadczy usługi taxi oraz przewozu osób w jednorodnych samochodach hybrydowych: Hyundai Ioniq oraz Toyota Auris, a także Teslą S Model 75D i Mercedesami Vito. EcoCar posiada ponad 500 samochodów w Warszawie, we Wrocławiu i w Trójmieście. Z usług EcoCar skorzystało już ponad 3,8 mln klientów. W każdym miesiącu EcoCar realizuje prawie 100 tysięcy zleceń. Flota w EcoCar należy w całości do spółki i jest udostępniana kierowcom.

EcoCar

Przeczytaj również
Popularne