Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Druga generacja Audi Q3 pokazana

Świeży i bardziej zadziorny wygląd, większe rozmiary, nowa koncepcja obsługi oraz liczne nowinki w zakresie systemów bezpieczeństwa. To wszystko znajdziemy w nowej generacji Audi Q3, którego zdjęcia oficjalnie zaprezentowano.

Audi-Q3-2019-1600-03Nowe Audi Q3 ma bardziej sportowy charakter niż jego poprzednik. Muskularny przód podkreślają ośmiokątna osłona chłodnicy i duże boczne wloty powietrza. Osłonę chłodnicy z jej wyrazistym obramowaniem dzieli osiem pionowych żeber. W topowych wersjach znajdują się reflektory diodowe Matrix. W zestawieniu z poprzednikiem producent oferuje więcej możliwości indywidualizacji, np. dzięki możliwości zamówienia malowania nadwozia w kontrastowych kolorach.

Nowe Audi Q3, bazujące na modułowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen przeznaczonej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, urosło pod względem prawie wszystkich wymiarów. Ma długość 4485 mm i jest tym samym dłuższe od poprzednika o 97 mm. Jego szerokość zwiększyła się o 18 mm i wynosi 1849 mm. Równocześnie, mając 1585 mm wysokości, jest o 5 mm niższe niż pierwsza generacja Q3. Jego rozstaw osi, wydłużony o 78 mm, ma teraz 2681 mm i zapewnia więcej miejsca we wnętrzu. Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa.

Audi-Q3-2019-1600-13Centralny element nowej koncepcji obsługi, wyświetlacz dotykowy MMI touch, otoczono czarnym, błyszczącym obramowaniem. Razem ze znajdującym się poniżej panelem obsługi klimatyzacji, jest on pochylony pod kątem 10 stopni ku kierowcy. Po lewej stronie kierownicy znajduje się moduł z przyciskami funkcji oświetlenia, który zastąpił regulator obrotowy z poprzedniego modelu. Pośrodku tablicy rozdzielczej montuje się wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 8,8 cala. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus, wyświetlacz dotykowy ma przekątną 10,1 cala. Informacje w kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit pojawiają się na jego ekranie o przekątnej 10,25 cala, który na życzenie klienta można zamienić na wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala.

Nabywcy Q3 mogą wybrać jeden z trzech wariantów – wersję podstawową, Audi design selection i pakiet wewnętrzny S line. Dwa ostatnie pakiety oferują sportowe fotele, które na życzenie obite są kombinacją skóra/sztuczna skóra i tkanina Alcantara. Całkowicie nową opcją są powierzchnie na tablicy rozdzielczej i na podłokietnikach pokryte Alcantarą, dostępne w trzech kolorach, w tym pomarańczowym. Bagażnik ma pojemność 530 lub
675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość w trzech poziomach.

Audi-Q3-2019-1600-0fNa początek Audi będzie dostarczać nowe Q3 z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 110 kW (150 KM) do 169 kW (230 KM). Bazowa jednostka napędowa to silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 250 Nm. Wykorzystuje on wydajną technikę cylinder on demand, która przy niskim obciążeniu odłącza czasowo dwa cylindry. Audi Q3 35 TFSI na początek będzie zestawiane z szybko przełączającą biegi siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic i z napędem na przednią oś. Jesienią pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna.

Dwulitrowy silnik benzynowy w Audi Q3 40 TFSI ma moc 140 kW (190 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Jego mocniejsza wersja – Audi Q3 45 TFSI, dysponuje mocą 169 kW (230 KM) i momentem obrotowym 350 Nm. Oba silniki współpracują standardowo z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stałym napędem na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym.

W przypadku silników wysokoprężnych, ofertę otwiera dwulitrowa jednostka o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 340 Nm. Audi Q3 35 TDI na początek będzie dostępne z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco później klient będzie miał możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. Po wejściu modelu na rynek program silników wzbogaci jednostka 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM). Możemy  zamówić w opcji system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Posiada on sześć trybów: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual.

Audi-Q3-2019-1280-01Audi Q3 posiada w standardzie system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. Przy pomocy radaru rozpoznaje on krytyczne sytuacje z udziałem pieszych, rowerzystów i innych pojazdów, a następnie ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym, akustycznym oraz haptycznym. W razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie. Elementem wyposażenia standardowego jest także ostrzeżenie przed opuszczeniem toru jazdy. Jest ono aktywne od prędkości ok. 60 km/h i pomaga zapobiec niechcianemu zjechaniu z właściwego pasa ruchu. Jeśli kierowca nie włączył kierunkowskazu i pojazdowi grozi przekroczenie poziomych oznaczeń pasa ruchu, to system wesprze go korygującymi ingerencjami w pracę układu kierowniczego. Na życzenie kierowca może włączyć dodatkową wibrację na kierownicy.

W modelu Q3 dostępny jest adaptacyjny asystent jazdy, dostępny opcjonalnie
w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic. Łączy on funkcje adaptacyjnego asystenta prędkości, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy. Sprzedaż startuje jesienią br.

Audi / PD

Przeczytaj również
Popularne