Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Citroen zmienia strategię na rynku polskim

Z początkiem czerwca tego roku Citroen zrezygnował z rabatowania swoich samochodów podając najniższą możliwą ceną jako cenę ostateczną zakupu. Zależnie od modelu ceny katalogowe obniżyły się nawet o 20-25%. Ten krok ma uczynić ofertę Citroena bardziej przejrzystą, zachęcić nowych nabywców do zakupu, jak również bezpośrednio przyczynia się do podwyższenia wartości RV pojazdów. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie na którym zdecydowano się na taki krok. DSC 0389Z dniem 1 czerwca wprowadzona zostaje przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada znacznie obniżone ceny katalogowe samochodów osobowych. Największa obniżka, bo aż 18 100 złotych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Zaś najtańsza wersja modelu Citroën 4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, finalista w konkursie na Car of the Year 2015 staniała o 5 tysięcy złotych do 49 900 złotych. Tym samym ceny nowych modeli Citroëna stają się jednymi z niższych na rynku.
- W momencie, gdy norma Euro 6 wymusza u wielu producentów zmiany cen w górę, Citroën znacząco obniży ceny swych samochodów – mówi dyrektor Trojanowski. - A dzięki nowej polityce Marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdą się w centrum uwag i- dodaje polski szef Citroëna.
Ale to nie wszystko, ogromną korzyścią będzie wyższa wartość samochodów Citroëna za kilka lat. Opracowując nową strategię marka uwzględniła również potrzeby klientów w dłuższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednocześnie i przywiązuje do marki.
Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w naszym kraju, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczące wartości rezydualnych, Citroën Polska podjął odważną, ale bardzo dobrą decyzję. - Dzięki zmianie strategii handlowej, w tym polityki cenowej marki, cena używanych Citroenów wzrośnie tak w średnim, jak i długim okresie czasu - uważa Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax. Jego zdaniem nie można koncentrować wysiłków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. — Niezbędne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych - podkreśla. I przypomina, że Citroën ma już takie doświadczenia prowadząc własny program Citroën Select, który mimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.
— Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami spełniającymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroën — uważa Bartłomiej Binkiewicz, uznany na rynku ekspert Eurotax.

 

Citroen5Zmiana zachowań konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z głównych czynników dostosowania strategii Citroëna do nowej rzeczywistości sprzedażowej.
Bardzo ważne dla Citroëna są także zmiany nawyków klientów. Sam schemat zakupowy, który w znacznej mierze już funkcjonuje w rzeczywistości internetowej, wymaga szybkiej, precyzyjnej i prostej informacji. Tak właśnie skonstruowana została nowa oferta i polityka cenowa. Gama oferowanych wersji została zredukowana. Z obecnych w polskiej ofercie 102 wersji modeli osobowych, w nowej znajdą się 63. - Nową polityką cenową chcemy potwierdzić, jak odważną i postępową marką jest Citroën. Nie obawiamy się nowatorskich rozwiązań w każdej dziedzinie. Tak w kwestiach handlowych, jak i produktowych. Potwierdza to choćby ostatnia nagroda „2015 World Car Design of the Year” dla Citroëna C4 Cactus przyznana podczas tegorocznego salonu samochodowego w Nowym Jorku — mówi Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska.

Nowością jest wprowadzenie na rynek serii specjalnej More Life - czyli konfiguracji wyposażenia odpowiadającej najbardziej optymalnemu wyborowi polskiego nabywcy.
Citroen / PD

Przeczytaj również
Popularne