Po trzech latach od debiutu modelu C4 Cactus Citroën zdecydował się na jego modernizację. Dzięki nowym technologiom i mocniejszym silnikom odmłodzony model ma już konkurować z modelami kompaktowymi.
Biorąc pod uwagę rozstaw osi (260 cm, czyli tyle samo co w C4) Citroën C4 Cactus mógłby być zaliczany do aut kompaktowych, zwłaszcza, że jego 416 cm długości to tylko 9,5 cm mniej niż w Golfie. Samochód ten powstał jednak w oparciu o wydłużoną płytę zastosowaną w modelach segmentu B, m.in. w C3 i C3 Picasso. Ma zatem typową dla aut miejskich szerokość 173 cm.
Pod względem wizualnym Cactusa po modernizacji rozpoznamy głównie po nowej tylnej klapie i nowych lampach tylnych. Model ten oferuje 31 kombinacji personalizacji wyglądu nadwozia, dzięki 9 kolorom nadwozia i 4 pakietom kolorystycznym.
C4 Cactus inauguruje na rynku europejskim nowe zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions - PHC, czyli progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Te rozwiązanie ma wyraźnie podnieść komfort jazdy. Dodatkowo w tym modelu debiutuje wiele systemów wspomagających prowadzenie oraz nowe technologie łączności. Gamę silników Citroena poszerzono o silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM.
Cen odmłodzonego modelu nie podano. W gamie ma się on pojawić na początku 2018 roku. Ceny dotychczasowego modelu C4 Cactus w wersji podstawowej z silnikiem benzynowym 1.2/82 KM zaczynają się od 49 900 zł.