Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Benchmark w klasie

Volkswagen T5 był dla segmentu pojazdów dostawczych tym czym są Samsung Galaxy S6 czy iPhone 6 na rynku smartfonów - wzorcem do naśladowania dla swoich rywali. Nowa generacja niemieckiego dostawczaka - T6 - okazuje się jeszcze lepiej dopracowana i może jedynie utrwalić swoją pozycję wśród najlepszych aut użytkowych na rynku.

DSC_6727W Niemczech seria T od lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży w swojej klasie. Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Modele T są dostępne w trzech wersjach – jako samochody użytkowe (furgon, model z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), wersje osobowe (Multivan i Caravelle) oraz jak samochód rekreacyjny (California). Samochód jest więc dostępny w ponad 500 odmianach.

Model nowej generacji można rozpoznać głównie po zmienionej przedniej części nadwozia. Poziome przetłoczenia nadwozia z tyłu podkreślają szerokość auta. W oczy rzucają się też niżej osadzone lusterka zewnętrzne i umieszczone w przetłoczeniu karoserii boczne kierunkowskazy. Poza tym, urody autu dodają obręcze kół dostępne w wielu nowych wzorach. Za dopłatą, przednie reflektory Transportera oraz jego tylne lampy można wyposażyć w diody LED. Co ciekawe dwukolorowe malowanie modelu T6 będzie dostępne nie tylko dla wersji Multivan ale też w klasycznym Transporterze. Na poprawę komfortu wpływa m.in. elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika w modelu Multivan.

DSC_6725Mocno przekonstruowano również wnętrze pojazdu z deską rozdzielczą w nowych kształtach. Przewidziano dwa rodzaje deski rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli. W modelach użytkowych konsola jest wąska, w autach osobowych znacznie szersza, więc mieszczą się w niej dwa uchwyty na kubki z napojami, skrytka na urządzenia multimedialne (w tym opcjonalny schowek z funkcją ładowania telefonu – Comfort), uchwyt na butelkę oraz schowek, którego wnętrze może być schładzane przez klimatyzację.
Do wyboru w nowym Transporterze są w sumie cztery systemy radiowe lub radiowo-nawigacyjne. Wszystkie urządzenia wyposażono w system głośnomówiący Bluetooth. Ekran o przekątnej 6,33 cala reaguje na zbliżenie ręki – z monitora znikają wtedy wskaźniki, a pojawia możliwość wybrania konkretnych funkcji przez kierowcę.
Zależnie od modelu, można zamówić (jako opcję) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Ponadto, elektrycznie regulowane fotele są seryjnie wyposażane w funkcję podgrzewania. W opcji jest też dostępna ogrzewana przednia szyba.

DSC_6676Transporter będzie oferowany z zupełnie nowymi silnikami TDI, oznaczonymi symbolem EA288 Nutz. Montowany poprzecznie do osi pojazdu i nachylony ku przodowi o 8 stopni silnik TDI (1.968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 150 KM lub 204 KM. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system Start-Stop. Zależnie od mocy współpracują z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi albo z 7-biegową DSG. Ponadto, wiele wersji modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION. Producent deklaruje, że w porównaniu z jednostkami napędowymi poprzedniej generacji, nowe motory zużywają średnio o około litr paliwa mniej.

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3.W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgon można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3. Za dopłatą można wyposażyć samochód w rozsuwane drzwi o zwiększonej wysokości, natomiast dwuskrzydłowe tylne drzwi bagażnika sięgają aż do dachu - seryjnie.

2Nowy model może być wyposażony w szereg nowinek poprawiających bezpieczeństwo czynne i bierne. I tak w Transporterze i seryjny w Multivanie jest system Front Assist obserwujący otoczenie wokół auta pozwala, dzięki radarowi, rozpoznać kiedy samochód za bardzo zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu oraz skrócić drogę hamowania. W razie niebezpieczeństwa Front Assist ostrzega kierowcę sygnałami – wizualnym i dźwiękowym, ponadto powoduje lekkie przyhamowanie auta. W opcji jest także automatyczny system regulacji odstępu (ACC).

Za dopłatą można dokupić Light Assist, który korzystając z kamery automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe. W opcji znajduje się też system monitorujący zmęczenie kierowcy. Z systemem nawigacyjnym Discover Media oraz Discover Media Plus można zamówić (opcjonalnie) kamerę umieszczoną z tyłu auta - Rear View. Uruchamia się ona w chwili włączenia przez kierowcę wstecznego biegu i wyświetla na ekranie obraz tego, co znajduje się za samochodem. Do modeli wyposażonych w napęd 4MOTION Volkswagen oferuje za dopłatą system wspomagający zjazd ze wzniesienia.


Volkswagen / PD

Przeczytaj również
Popularne