Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Arona - pierwszy miejski crossover Seata pokazany

Po zeszłorocznej premierze Seata Ateca, do grona aut terenowo-rekreacyjnych dołącza mniejsza Arona. Model ten, spokrewniony technicznie z Ibizą, będzie rywalizował m.in. z Kią Stonic, Hyundaiem Kona czy Citroenem C3 Aircross.

Arona powstała na nowej platformie A0 MQB, jako drugie auto w koncernie Volkswagen (pierwszy był SEAT Ibiza). Nadwozie Arony mierzy 4138 mm długości, czyli jest dłuższe od Ibizy o 79 mm. Różnica tkwi głównie w wysokości obu modeli. Arona jest wyższa od Ibizy aż o 99 mm (1543 mm), charakteryzuje się o 15 mm wyższym prześwitem oraz znacznie większą przestrzenią wewnętrzną. Na tle Ibizy przybyło nieco miejsca nad głowami pasażerów – odpowiednio 37 mm z przodu i 33 mm w drugim rzędzie. Dodatkowe milimetry przekładają się również na bagażnik, który zyskał pojemność 400 litrów. Hiszpańską nowość możemy zamówić z dwukolorowym malowaniem. Dach z przednimi słupkami i fragmentem tylnego, mogą być pomalowane na szaro, czarno, pomarańczowo lub w tym samym odcieniu, co reszta auta. Łącznie daje to aż 68 kombinacji.

W centralnym miejscu deski rozdzielczej umieszczono ekran multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Zaopatrzony w funkcje Apple CarPlay, Android Auto oraz Mirror Link, pozwala na integrację ze smartfonem. Współpracuje on również z zestawem muzycznym BeatsAudio, składającym się z 6 głośników, 8-kanałowego wzmacniacza o mocy 300 W oraz z subwoofera umieszczonego w bagażniku. Wiele osób z pewnością ucieszy także bezprzewodowa ładowarka ze wzmacniaczem sygnału GSM. Samochód może być wyposażony m.in. w system Front Assist, adaptacyjny tempomat (ACC), układ wykrywający inny pojazd w martwym polu oraz asystenta zmęczenia. Ponadto codzienne korzystanie z Arony ułatwiają dostęp bezkluczykowy Kessy, czujniki deszczu i zmierzchu, asystent podjazdu, a także automatyczne wspomaganie parkowania.

Do napędu Arony służą jednostki benzynowe – 3-cylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 KM lub 115 KM oraz 150-konne, 4-cylindrowe 1.5 TSI. Grupę wysokoprężną stanowią dwa warianty silnika 1.6 TDI. Silnik 95-konny został połączony z ręczną przekładnią o 5 biegach (lub 7-stopniowym DSG), a mocniejszy, 115-konny – z przekładnią 6-biegową. Arona od początku sprzedaży będzie występowała w czterech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style, FR i Xcellence. Wersja FR, zaopatrzona w adaptacyjne zawieszenie i możliwość wyboru jednego z czterech profili jazdy (normalny, sportowy, eko i indywidualny), wyróżnia się dodatkowymi sportowymi elementami.

Publiczny debiut Arony nastąpi na tegorocznej wystawie motoryzacyjnej we Frankfurcie, a jeszcze w tym roku pierwsze egzemplarze wyjadą na polskie drogi.

PD / Seat

Przeczytaj również
Popularne