Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

45 lat Passata

Passat cieszy się sporym powodzeniem już od 45 lat. Model zaprezentowany w 1973 roku jest dzisiaj sprzedawany na wszystkich kontynentach. Volkswagen wyprodukował dotąd ponad 29 milionów Passatów ośmiu generacji. W 2019 roku zadebiutuje Passat po modernizacji – i jako pierwszy samochód w swoim segmencie przekroczy liczbę 30 milionów wyprodukowanych egzemplarzy.

1973 rok. Rozpoczyna się epoka gigantów muzyki. Bracia Angus i Malcolm Young zakładają AC/DC. Pink Floyd wydają album wszech czasów: „The Dark Side of the Moon”. Utworów z tej płyty można słuchać w nowym Volkswagenie – pierwszym Passacie, hatchbacku dostępnym z dwojgiem lub czworgiem drzwi, uniwersalnym jak każdy Volkswagen przed nim. Jego nadwozie ma długość 4.190 mm, jest więc nieco krótsze niż nadwozie współczesnego T-Roca. Jednak już ten pierwszy Passat ma w środku bardzo dużo miejsca, zwłaszcza w wersji Variant, którą Volkswagen wprowadził na rynek w 1974 roku.

Volkswagen-Passat_GTE-2015-1600-02Do 2018 roku Passat zdążył urosnąć osiągając długość 4.887 mm, z tyłu ma tyle miejsca, ile powinna mieć limuzyna wyższej klasy. Model ten jest też świadectwem postępu w motoryzacji – auta wszystkich generacji wyposaża się w najnowocześniejsze urządzenia techniczne, od układu ABS po współczesne inteligentne systemy komunikacji. Passat staje się najpopularniejszym samochodem klasy średniej i
najpopularniejszą limuzyną służbową na świecie. W Europie, Chinach i w USA powstają specyficzne wersje i różne odmiany tego auta; wszystkie składają się na jeden z najważniejszych produktów Volkswagena.
Także w 45. roku produkcji Passata można kupić jako limuzynę oraz jako kombi o nazwie Variant. Obydwie wersje nadwoziowe będą dostępne nie tylko z klasycznymi silnikami spalinowymi, ale także jako hybrydy plug-in.
Za sprawą hybrydowego zespołu napędowego Passat przez określony czas może być autem bezemisyjnym i poruszać się wyłącznie dzięki
wykorzystaniu energii elektrycznej, zwłaszcza w mieście.
W znajdującej się w północnych Niemczech fabryce w Emden trwają właśnie przygotowania do produkcji Passata kolejnej generacji. Będzie to model wyposażany w nowe technologie z dziedziny układów napędowych, oświetlenia, systemów asystujących i multimediów, a także zapewniający nowy poziom usług internetowych. Przed Passatem ambitny cel – pokonać barierę 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Po Golfie (35 milionów) i Garbusie (21,5 miliona) Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych modeli w historii Volkswagena.

 

Volkswagen / PD

Przeczytaj również
Popularne