Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Oto nowy Mercedes klasy A

Mercedes-Benz pokazał czwartą generację modelu klasy A. Premierowy kompakt niemieckiej marki ma większy niż w poprzedniku rozstaw osi - 272,9 cm (+3 cm) oraz powiększony rozstaw kół. Urósł również bagażnik do 370 l (+29 l). Jednak nie to jest najistotniejsze. Mercedes postawił m.in. na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa czynnego i zamontował w nowym modelu systemy bezpieczeństwa z modelu klasy S. Nowinką w Mercedesach będzie system pobierający informacje o zdarzeniach drogowych od innych pojazdów. To pozwoli na szybszą reakcję np. kierowcy lub systemów bezpieczeństwa pojazdu.

Mercedes-Benz-A-Class (3)Zależnie od wersji w kabinie będą montowane trzy rodzaje wyświetlaczy. W podstawowych wariantach do dyspozycji będzie 7-calowy wyświetlacz za kierownicą i 7-calowy dotykowy tablet na środku deski rozdzielczej. W wyższych wersjach tablet na środkowej konsoli powiększy się do 10,25-cala, a w topowej wersji taką przekątną zyska również wyświetlacz za kierownicą. Według Mercedesa pojazd ma znamiona sztucznej inteligencji i ma uczyć się podstawowych zachowań użytkownika.

Pod maską klasy A znajdziemy silnik benzynowy powstały przy współpracy z Renault o pojemności 1,4 (163 KM/250 Nm) lub Diesla 1,5 litra (116 KM/260 Nm). Modele te będą nosić oznaczenia A200 oraz 180d. Silnik benzynowy posiada funkcję odłączania d1)wóch cylindrów w momencie gdy pracuje pod mniejszym obciążeniem. Co ciekawe mniejsza jednostka jest produkowana w Niemczech, a znany francuski Diesel przeszedł modernizacją zainicjowaną przez Mercedesa. Niemcy zdecydowali się np. na zmianę koła dwumasowego, alternatora i jednostki sterującej. Najmocniejszy na razie wariant ma pod maską 2-litrową jednostkę Mercedesa o mocy 224 KM (350 Nm). Ten oznaczony jest jako A250. Wszystkie silniki mogą współpracować z dwusprzęgłową skrzynią 7G-DCT. Tyle, że dla najmniejszej jednostki jest ona opcją, a w pozostałych montuje się ja seryjnie. Modele z mocniejszymi silnikami (od A250) oraz z napędem na cztery koła będą posiadały wielowahaczowe zawieszenie z tylu. Klasa A z mniejszymi silnikami będzie miała montowaną z tyłu belkę skrętną.

Mercedes-Benz-A-Class (2) Mercedes-Benz-A-Class (1)

 

PD

Przeczytaj również
Popularne