Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Historyczny rekord Volvo

W 2015 roku Volvo sprzedało 503 127 aut. To najlepszy wynik w 89-letniej historii tej marki. Przełamanie bariery pół miliona aut było możliwe dzięki dużemu popytowi na flagowego SUV-a – XC90. To także zasługa głębokich zmian w firmie dotyczących działań operacyjnych, finansów oraz nowej strategii produktowej.
Volvo zanotowało dobrą sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W Europie wzrosła o 10,6% osiągając poziom 269 249 sztuk, co stanowi 53% globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowało największy wzrost sprzedaży od lat – 24,3%. W Chinach pozostała na tym samym poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2015, który wyniósł 11,4%.

Volvo przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma się także w 2016 roku. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit swój kolejny model – S90. Do klientów amerykańskich trafi wiosną tego roku.

Z satysfakcją mogę ogłosić, że 2015 rok był dla nas rekordowy pod względem sprzedaży. Po świetnym ubiegłym roku wchodzimy teraz w drugą fazę transformacji naszej firmy. Volvo przestaje być małym producentem, stając się ważnym graczem na rynku samochodów premium. Kolejne lata przyniosą nam kolejne rekordy – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Plany Volvo są bardzo ambitne. Volvo dokonuje całościowego repozycjonowania swojej marki poprzez całkowitą i bardzo szybko postępującą wymianę wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić łańcuch dostaw i zaopatrzenie kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziałów rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom 800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo będzie wprowadzać kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamę swoich silników, wprowadza nowe technologie bezpieczeństwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.

W najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60 bazujące na płycie podłogowej SPA. Później na rynek trafią mniejsze modele bazujące na płycie CMA. Firma znacząco zwiększy ofertę swoich aut hybrydowych. Do sprzedaży trafią hybrydy łączone z silnikami benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych modeli – także o trzech cylindrach. Mają one mieć doskonałe osiągi i dużą moc, a przy tym niski poziom emisji szkodliwych substancji. W ciągu kilku lat hybrydy mają stanowić jedną dziesiątą sprzedaży. Pojawi się też model w pełni elektryczny.

Poniżej prezentujemy sprzedaż Volvo na świecie:

Grudzień Styczeń – Grudzień
2014 2015 Wzrost 2014 2015 Wzrost
Chiny 8 503 9 822 15,5% 81 574 81 588 0,0%
USA 4 920 9 341 89,9% 56 371 70 047 24,3%
Szwecja 6 265 9 081 44,9% 61 357 71 200 16,0%
Europa Zachodnia 18 874 24 451 29,5% 182 157 198 049 8,7%
Pozostałe rynki 8 483 9 430 11,2% 84 407 82 243 -2,6%
Razem 47 045 62 125 32,1% 465 866 503 127
Źródło: VOLVO

Przeczytaj również
Popularne