Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Leasing samochodów osobowych w mikroprzedsiębiorstwach

Leasing jest najpopularniejszą w Polsce formą finansowania zakupu samochodów do firm. Z roku na rok rośnie zainteresowanie tą formą finansowania również wśród firm z sektora MSP. Jak wynika z analizy Oferteo.pl – serwisu pośredniczącego między osobami poszukującymi produktów a ich dostawcami – właściciele małych firm stawiają na samochody używane w przedziale cenowym między 30 a 60 tys. zł, a umowę chcą podpisać na okres 4-6 lat.

Zainteresowanie samochodami nowymi i używanymiSamochody używane najpopularniejszym wyborem
Popularność samochodów używanych to widoczna tendencja w przypadku „osobówek”. Oferteo.pl notuje dwukrotnie więcej zapytań o samochody używane niż o nowe (61% w stosunku do 32%). 7% przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z obu opcji – kupują zarówno samochody używane jak i nowe.

Mikroprzedsiębiorcy wybierają auta do 100 tys. zł
Jak wynika z analizy zapytań ofertowych w Oferteo.pl przedsiębiorcy najczęściej decydują się na auta w przedziale cenowym od 30 do 60 tys. zł (40% zapytań). Prawie 1/3 mikroprzedsiębiorców interesuje się względnie niedrogimi samochodami – o wartości do 30 tys. zł. 21% badanych firm zamierza zainwestować w leasing samochodu o wartości od 60 do 100 tys., a 12% powyżej 100 tys. zł.

Dłuższy okres leasingowania – najwygodniejszy dla mikroprzedsiębiorców
Oferteo.pl zauważa, że równo połowa zapytań dotyczących leasingu samochodów osobowych dotyczyła leasingu na okres 4-6 lat. Popularny okazał się również leasing na umowę do 3 lat – chce ją podpisać aż 41% mikroprzedsiębiorców. Stosunkowo długim okresem leasingowania, obejmującym umowy na więcej niż 7 lat, jest zainteresowanych mniej niż 1 na 10 firm (9%).

„Zwykle maksymalny czas umowy leasingu dla samochodów wynosi 5 lat, jednakże niektóre firmy leasingowe dopuszczają dłuższy czas trwania umowy – do 7 lat. Pozwala to znacznie obniżyć wysokość miesięcznej raty, co w przypadku małych firm może być szczególnie istotne” – podkreśla Karol Grygiel, członek Zarządu Oferteo.pl.

Najczęściej wybierane marki
Wśród najpopularniejszych marek samochodów osobowych, jakie chcieli wziąć w leasing w ciągu ostatniego roku przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw korzystający z Oferteo.pl, znajdują się: Skoda, Ford, Toyota oraz Opel.

Warunki finansowe – to one decydują o wyborze firmy leasingowej
Jak widzimy w analizie przeprowadzonej przez firmę Oferteo.pl, warunki finansowe są głównym czynnikiem decydującym o wyborze firmy leasingowej. Zwraca na nie uwagę aż 84% respondentów. Istotnym aspektem jest również poziom obsługi zapytań (np. szybkość kontaktu, wrażenia z rozmowy) – kieruje się nim 45 % ankietowanych.
Dla około 1/3 badanych firm przy wyborze firmy leasingowej znaczące są takie elementy jak warunki prawne w umowie (31%), reputacja firmy i jej rozpoznawalność (30%) oraz możliwa długość trwania umowy leasingowej (26%). Stosunkowo niewielu ankietowanych polega na opinii i rekomendacji znajomych – odpowiedź tę zaznaczyło 12% respondentów.
Inne czynniki wpływające na wybór firmy leasingowej to zdaniem badanych „ułatwienia proceduralne” – czyli możliwość skorzystania z leasingu bezpośrednio w salonie samochodowym.
Firmy leasingowe – profesjonalizm w podejściu do klienta
Według Oferteo.pl klienci są w przeważającej większości zadowoleni z poziomu obsługi oferowanej przez firmy leasingowe (97%). 96% mikroprzedsiębiorców uważa, że firmy spełniły ich oczekiwania i wywiązały się z zawartych umów.

Przedstawione dane pochodzą z analizy 365 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl oraz 121 ankiet wypełnionych przez osoby, które nabyły samochód osobowy w leasingu.

Oferteo.pl

Przeczytaj również
Popularne