fraikin

Kolejny rok wyzwań przed Fraikin

13 lutego 2018

Historia Fraikin w Polsce sięga 2006 roku i kilkadziesiąt kontraktów w pierwszych miesiącach działalności. Dziś jest to dojrzałe przedsiębiorstwo, które rozwijało i reorientowało się przez 12 lat w wymagających warunkach polskiej gospodarki. Rezultatem wyteżonej pracy jest sukcesywnie zwiększająca się o średnio 20% z roku na rok flota oraz rozbudowany wachlarz produktów.

Każdorazowe poszerzenie parku pojazdów przedsiębiorstwa dokonywane jest przede wszystkim w oparciu o szczegółową analizę rynku. Efektem tego jest wzrost floty na poziomie 25% w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie Fraikin Polska jest w posiadaniu 4500 pojazdów w wielu konfiguracjach. Następna dostawa, którą zaplanowano na wiosnę 2018, to ok. 200 nowych furgonów, chłodni, kurtyn oraz kontenerów. Rosnące zainteresowanie usługą wynajmu długoterminowego, który jest określany jako alternatywa dla leasingu i kredytu, również przynosi oczekiwane rezultaty. Rok 2017 dostarczył nam wiele nowych kontraktów, m. in. z Pocztą Polską oraz Bakomą, ale także nowych klientów w sektorach: budowlanym, dystrybucyjnym i transportowym.

Rok 2017 był rokiem przełomowym również ze względu na pojawienie się nowych, niezależnych oddziałów. Dotychczasowe punkty wynajmu pojazdów zlokalizowane były w autoryzowanych punktach pojazdów ciężarowych i dostawczych.

 „Decydując się na takie rozwiązanie, dokładnie przeanalizowaliśmy wybór lokalizacji nowych oddziałów Fraikin. Naszym priorytetem podczas wyboru ich umiejscowienia były: dogodny i prosty dojazd oraz komfortowy parking na terenie obiektu. Niezależne jednostki otwieramy dodatkowo w największych miastach Polski, najczęściej tam gdzie przejazd z jednego końca miasta na drugi może być kłopotliwy. Tym samym zwiększamy pokrycie geograficzne na ternach dużych aglomeracji. Dwa pierwsze oddziały otwarte w 2017 roku zlokalizowane są przy ul. Łopuszańskiej 33 w Warszawie oraz przy ul. Tynieckiej 11 we Wrocławiu.” – komentuje Dominik Wołoszyn, Rental Manager Fraikin CEE.

W tym roku firma wdraża nowy system organizacji. Oprócz centralnej przebudowy, której celem jest usprawnienie wielu wewnętrznych systemów, klienci najbardziej odczują poprawę obsługi posprzedażnej. Między innymi wyłoniony został zespół osób, których głównym zadaniem jest kontakt z klientem, odpowiadanie na reklamacje, optymalizowanie ofert oraz szukanie najlepszych rozwiązań. Efekt jest prosty – każda firma wynajmująca pojazdy z Fraikin ma zapewnione wsparcie dedykowanego dla niej sztabu osób na każdym etapie relacji.

Ochrona środowiska to kolejny punkt na mapie postanowień firmy Fraikin. Oprócz regulacji przepisów dotyczących norm spalin, coraz więcej europejskich miast decyduje się na całkowity zakaz użytkowania na ich terenach pojazdów zasilanych olejem napędowym. Jest to idealny moment na poszukiwanie rozwiązań, które będą odpowiedzią na nowe, ekologiczne normy. Jako europejskie przedsiębiorstwo odpowiedzialne za środowisko, sukcesywnie wprowadza ono do oferty pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi. Przykładem na to jest kontrakt z firmą cateringową Bon Appetit z Lublina, która wynajmuje od nas dwa pojazdy zasilane na CNG. Nad wprowadzeniem pojazdów napędzanych energią elektryczną do oferty pracuje obecnie sztab specjalistów w grupie badawczej FraikinLab. Mając na uwadze najwyższą jakość oferowanych produktów, testy pojazdów polegają na dokładnej analizie parametrów technicznych oraz sprawdzeniu działania danego pojazdu w warunkach rzeczywistych. Pozwoli to na wyselekcjonowanie odpowiednich modeli i marek, które dodane zostaną w 2018 roku do portfolio Grupy Fraikin.

Bez zmian pozostają oferty wynajmu w krótkim, średnim oraz długim terminie, a także zarządzanie flotą. Wszystko to zostanie jednak zmodyfikowane i wzbogacone o nowe technologie. W tym roku uruchomiona będzie aplikacja mobilna, aby klienci mogli skuteczniej i łatwiej kontaktować się z przedstawicielami Fraikin. Aplikacja pozwoli na wynajem pojazdu za pomocą smartphone’a, kontrolę pojazdu, czyli zintegrowany system GPS. Ponadto będzie można znaleźć w niej ciekawe programy lojalnościowe, które znajdą swoje przełożenie w ofercie handlowej.

„Sukces Fraikin w 2017 roku to przede wszystkim stała budowa relacji z Klientem z naciskiem na jakość obsługi oraz dobre relacje zespołowe, które mają wpływ na reprezentowane przez naszych pracowników wartości biznesowe. Dbamy o to, aby zmiany w naszym otoczeniu, nie spowalniały tempa wyznaczanego do tej pory przez Fraikin na rynku wynajmu pojazdów użytkowych. Wzrost floty, nowi klienci, alternatywne produkty i aplikacje mobilne to ambitne cele, które śmiało wyznaczamy sobie w 2018 roku. Nowy wymiar biznesu, to nowe technologie. Dążymy do bycia jak najbardziej innowacyjną spółką w sektorze wynajmu pojazdów dostawczych i ciężarowych” – podkreśla Artur Nowicki, Dyrektor Generalny CEE Fraikin.

 

Fraikin