reklama (4)

Ile firmy motoryzacyjne wydają na reklamę?

17 lipca 2018

92,6 mln zł – to wysokość wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych jakie poniosły firmy motoryzacyjne w czerwcu br. Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych.

reklama (1)Najwięcej wydał Mercedes-Benz (ok. 7,8 mln zł), a następnie Toyota – 7,5 mln zł, Nissan – 7 mln zł, Opel – 6,85 mln zł i Skoda – 6,8 mln zł.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w czerwcu wyniosły 38 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż.

Na drugim miejscu znajduje się farmacja (27 proc.), na kolejnych finanse (13 proc.), telekomunikacja (12 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

reklama (2)Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

IMM