Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Emotis to dobre emocje

Tomasz Siwiński: Emotis, skąd ta nazwa, od emocji, od ruchu? Ireneusz Tymiński: Na takie pytanie odpowiem: tak, tak (śmiech). Emotis to dobre emocje – związane z podróżą, która przed nami, ale też z samą jazdą samochodem i w końcu z poziomem obsługi Emotis, pozytywnego doświadczenia – „User experience”. Emotis to także „motion”, czyli ruch, i w końcu „moto” oraz „mobilność”, bo samochody odgrywają i odgrywać będą istotną rolę w przemieszczaniu się. Naszym hasłem przewodnim pytamy klientów: Dokąd dzisiaj? Bo wszyscy dokądś zmierzamy.

Obecnie samochód z rzeczy stał się usługą. Pojawiły się instytucje: Bla Bla Car, My Taxi, Uber, Trafficar czy Vozilla. Jak na tle tych usług plasuje się Emotis, bo macie różnorodne usługi?

Ze szczególną uwagą śledzimy nowe formy mobilności w Polsce i na Zachodzie. Wynajmem na dni, miesiące, lata absolutnie wpisuje się w trend ucieczki od posiadania na rzecz używania.

Jednocześnie bierzemy pod uwagę potrzeby dwóch naszych głównych klientów, to jest osoby prywatnej oraz firmy posiadającej flotę. Są to m.in. zamówienie auta na pożądaną godzinę i w konkretnym miejscu, zwykle niedostępne w usłudze car sharing, dopasowanie segmentu do charakteru podróży, np. podróż z rodziną, bagażami nie może być zrealizowana małym miejskim samochodem. Pozostaje wciąż potrzeba możliwości użytkowania samochodu przez określony czas na wyłączność – tylko wtedy klient czuje, że jest nieograniczony w przemieszczaniu się. Wspomniane rozwiązania, z Uberem, car sharingiem i taksówką włącznie, odpowiadają na nieco inne potrzeby: krótkie częste lub okazjonalne przejazdy. Te formy mobilności doskonale uzupełniają się z wynajmem klasycznym na dni czy miesiące. Nasze usługi jednak podajemy w nowoczesnej formie. W pełni funkcjonalny system rezerwacji z panelem klienta, infolinia 24/7, wydania i odbiory samochodów bez dokumentów papierowych, dokonywane na tablecie, system komunikatów mailowych i SMS. To, co dziś jest standardem w e-commerce. Pamiętamy też, że wynajem to wciąż samochód i ludzie, którzy zapewniają odpowiedni poziom obsługi.

Irku, masz bogate doświadczenie, nazwijmy to, w pracy z samochodami w biznesie. Jak możesz wykorzystać swoje doświadczenie w pracy nad rozwojem firmy?

Nie wierzę w doskonałych sprzedawców, potrafiących wcisnąć klientowi cokolwiek management firmy wymyśli. W dłuższej perspektywie to nie ma prawa działać. Wierzę w budowanie wartościowych usług, które wnoszą jakość w funkcjonowanie firmy klienta czy jego życie prywatne. Do tego potrzeba ludzi zarażonych pasją do tego, co robią, entuzjastów mobilności, motoryzacji i nowych technologii. Doświadczenie w branży pomaga w projektowaniu rozwiązań na różne, nieuświadomione nawet potrzeby. Jednak każdemu z nas potrzebne jest wyjście z bezpiecznego pudełka branży i rozejrzenie się dookoła – spojrzenia na inne branże, inne trendy. W tym kierunku zmierzamy.

Determinantem wyboru różnych usług w naszym kraju była, a może wciąż jest – popraw mnie, jeżeli się mylę – cena, jednak coraz większe grono klientów szuka po kluczowym słowie JAKOŚĆ! Gdybyś miał na szali te dwa czynniki, to Emotis jest bliżej którego?

Czy aby na pewno cena? I tak, i nie. Od lat powtarzam, że gdyby flota szukała tylko ceny, wyposażyłaby management, siły sprzedaży i pozostałych w najtańsze samochody klasy B. Wymagania rosną i wszyscy mają świadomość, że poziom samochodu oraz zakres usługi muszą znaleźć odzwierciedlenie w cenie. Niemniej ostatecznym weryfikatorem jest faktycznie cena. W Emotis stawiamy na sprawność procesów, technologię i jakość obsługi przez pracowników – szybkość odbierania telefonów, odpisywania na emaile, jakość rozmowy. One pomagają osiągnąć fleet managerowi, a także osobie prywatnej spokój: brak reklamacji użytkowników, zadowolonego VIP-a. A cena – oczywiście na dobrym rynkowym poziomie.

Oferujecie usługę, jaką jest wynajem samochodów, różnych samochodów. Oznacza to, że nie możecie liczyć na wysokie rabaty z tytułu wolumenów od jednej marki. Skąd pozyskujecie samochody, jakie są to modele i co planujecie z nimi robić po okresie eksploatacji?

Zdrowa flota w wynajmie to flota zdywersyfikowana. Nam pozwala lepiej wypełnić potrzeby różnych klientów, a wobec dostawców pozostajemy partnerem, z którym warto negocjować. Sporą część floty nabywamy od marek naszej grupy dealerskiej Budmat Auto – razem wolumeny mamy imponujące, jednak niemal połowa to marki innych koncernów. Czas optymalnej wymiany determinuje TCO wynikające z kosztów finansowania, wartości rezydualnych i kosztów serwisu. Najczęściej mieści się on w przedziale 6–18 miesięcy.

Macie wiele ciekawych ofert, wynajem pracowniczy, z ubezpieczenia, z kierowcą, a to tylko część. Wzorujecie się na kimś, czy to autorskie pomysły?

Rynek wynajmu średnio- i krótkoterminowego jest w fazie wzrostu. Daleko mu do dojrzałości, jednak pewien standard już się ukonstytuował. Prym wiodą polskie firmy, nieuzależnione tak silnie od międzynarodowych brokerów usług wynajmu jak marki globalne. Musimy więc mieć te usługi naszych konkurentów, które są znane i pożądane zarówno w firmach, jak i u osób prywatnych. I takie mamy. Jednak obserwujemy i wdrażamy rozwiązania rozwiniętych rynków zachodniej Europy czy amerykańskiego, a także niezwykle innowacyjną branżę e-commerce. Ubrania, żywność, elektronikę, wakacje kupujemy masowo w Internecie i z każdym rokiem widoczne są coraz wyższe starania dostawców tych rozwiązań o poprawę naszego doświadczenia, czyli „User experience”. Dlatego też stawiamy na własne rozwiązania digitalowe, pozwalające na samoobsługę klientowi, jednocześnie będąc dostępnym pod infolinią 24/7. Digital to jednak tylko forma, a treść stanowią same usługi. Tutaj wciąż poszukujemy kolejnych opcji, usług dodatkowych. Wynajem średnioterminowy elastyczny z możliwością zerwania umowy po 3 miesiącach, auto na żądanie zamiast auta poolowego to tylko niektóre z nich.

Firma Fleet Meetings potrzebuje dwóch samochodów na kilka dni, może jednak kilkanaście. Siedzę przed komputerem i, pomijając fakt, że znamy się osobiście, czemu mam wejść na stronę Emotis.pl, a nie np. na Avis, Sixt czy 99Rent?

Nie ma jednej odpowiedzi, zawsze warto obejrzeć oferty kilku firm, ale czy, prowadząc firmę, masz na to czas? Jeśli szukasz pełnej informacji o cenie, limitach, kaucjach, udziałach własnych, regulaminie, chcesz zamówić auto i opłacić online, skorzystać z promocji, to lepiej nie mogłeś trafić. Jeśli planujesz wynajmować regularnie co najmniej raz w miesiącu, wygodniej będzie podpisać z Emotis umowę ramową i korzystać z ustalonych bezpośrednio cen, a samochody zamawiać przez portal klienta, płacąc z dołu za usługę.

Przeczytaj również
Popularne