Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Średnioterminowy wynajem samochodów – czy to się opłaca?

wynajem średnioterminowy flotyFirmy które wykorzystują wynajem średnioterminowy do organizowania floty pojazdów w swoich przedsiębiorstwach wskazują konkretne korzyści i oszczędności. Od dostawcy usług MTR (Mid Time Rental) mogą oczekiwać gotowości do szybkiej realizacji umowy i dostawy samochodów, dużej swobody w kształtowaniu wielkości floty oraz warunków najmu i kompleksowości usługi.

MTR - szybka realizacja

Firma świadcząca usługi wynajmu średnioterminowego korzysta z  floty własnej, uzupełniając park o pojazdy przeznaczone do obsługi segmentu rent a car. Taka flota składa się najczęściej z pojazdów typowych klas dzięki czemu bez problemu można wypożyczyć małe auto osobowe, pojazd klasy kompaktowej, auto dostawcze czy terenowe. Dzięki wielooddziałowej strukturze firmy MTR miejsce odbioru pojazdu może być dowolne. Ponadto wynajem średnioterminowy oferuje szybkie i nieskomplikowane procedury zawarcia umowy. Dostawca usługi umożliwia klientowi błyskawiczne pozyskanie pojazdu i łatwość łatwość jego zwrotu lub wymiany na przykład na  inną klasę. Także czas najmu czy miesięczny limit przebiegu mogą być w trakcie umowy optymalizowane przez klienta. Firmy oferujące wynajem chętnie dostosowują warunki usługi, park pojazdów do oczekiwań klientów.

Przykład 1

Firma świadczy okresowe usługi marketingowe w  sezonie letnim. Czas realizacji usługi – dwa miesiące. Pojazdy wykorzystywane w  projekcie to  reprezentanci klasy M (np.  Peugeot Partner). Liczba samochodów – 15. Pojazdy tej klasy dostępne są na  rynku w  cenie detalicznej około 75 000  zł brutto. Wynajem przykładowego 5-osobowego samochodu w  klasie M wyniesie tylko 2550 zł netto za jeden miesiąc. Ten przykład pokazuje, iż w  niektórych przypadkach tylko dzięki usługom wynajmu średnioterminowego możliwe jest wykonanie dedykowanej usługi.

Przykład 2

Dyplomata przyjeżdża do Polski na  roczny kontrakt. Jest zainteresowany pozyskaniem pojazdu w  klasie premium - konkretna marka i model. Cena zakupu nowego pojazdu, spełniającego oczekiwania klienta, to  kwota rzędu 116 000  zł brutto. Cena wynajmu samochodu wynosi 2980  zł netto za  jeden miesiąc. Roczny koszt użytkowania auta wynosi trzy razy mniej niż inwestycja w  jego zakup, nie wliczając tutaj kosztów związanych z serwisowaniem czy wymianą opon. Wynajem średnioterminowy to także korzyść w sytuacjach, które we flotach zdarzają się często. Firma przejmuje inną spółkę. Do  momentu wykrystalizowania się docelowej struktury nie może zamówić nowych pojazdów, a  jednocześnie musi wycofać 120 pojazdów użytkowanych przez przejmowaną spółkę. Aby nie sparaliżować codziennego funkcjonowania, korzysta w tym czasie z usług firmy wynajmu, uzupełniając flotę pojazdów o  tyle, ile potrzeba do  codziennego funkcjonowania. Podobnie przedstawia się sprawa, kiedy chcemy zatrudnić ludzi, ale nie chcemy od razu wyposażać ich (kupować) w  samochody służbowe. Nie mając jednak pewności co do opłacalności, właściciel firmy decyduje się na wynajem samochodów w pierwszym 6-miesięcznym etapie. Nie angażuje środków własnych. Nie podejmuje ryzyka nietrafionej inwestycji w  sytuacji niepowodzenia nowego projektu. Wynajem średnioterminowy gwarantuje bezpieczeństwo w rozwijającej się dopiero firmie. Korzyści finansowe, a  także wsparcie organizacyjne dostrzegą firmy, które znajdują się w  okresie organizacji, restrukturyzacji. Równie duże korzyści powinny dostrzec podmioty, które działają sezonowo lub okresowo, a  także takie, które nie mają pewności co do rozwoju struktur firmy.

Roman Świderski

kierownik wynajmu średnioterminowego

Express S.A.

Przeczytaj również
Popularne