Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Telewizja Polska wzmocni flotę aut

Telewizja Polska ogłosiła dwa przetargi na dostawę fabrycznie nowych samochodów. Pierwszy dotyczy zakupu 37 samochodów typu furgon, drugi zakupu 100 aut z nadwoziem typu kombi. Wiemy jakie kryteria będą decydowały o wyborze pojazdów.

Pierwszy z przetargów, który ogłosiła Telewizja Polska dotyczy dostawy tzw. furgonów. Podzielono go na dwie części, co oznacza, że mogą zostać w nim wybrane dwie różne firmy. Pierwsza część dotyczy dostawy 31 samochodów typu bus przeznaczonych do przewozu 9 osób. Telewizja Polska zażyczyła sobie, żeby były to samochody z bieżącej produkcji, w pełni wyposażone, w kolorze białym, z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami oraz lusterkami i silnikiem o pojemności skokowej nie mniejszej niż 1,6 l. Druga część postępowania dotyczy zakupu sześciu samochodów typu furgon, które mają być przeznaczone do przewozu towarów i trzech osób. Wymagania co do nich są identyczne, jak w przypadku busów, z tą różnicą, że pojemność silnika nie powinna być mniejsza niż 2,0 l. Samochody mają być objęte przynajmniej 24-miesięczną gwarancją.

Firma lub firmy, które zostaną wybrane w postępowaniu przetargowym, muszą dostarczyć samochody etapami, zgodnie z harmonogramem jaki określiła Telewizja Polska. Ostatnie pojazdy będą odbierane po 5 miesiącach od daty podpisania umowy, natomiast płatność za nie nastąpi maksymalnie do 30 dni od dnia odbioru aut. Importerzy zainteresowani sprzedażą busów TVP muszą wpłacić 55 tys. zł wadium, a firmy, które chcą sprzedać nadawcy furgony - 11 tys. zł.
W oddzielnym przetargu Telewizja Polska wybierze dostawcę 100 samochodów z nadwoziem typu kombi. Źródłem ich napędu mają być silniki benzynowe, o pojemności nie mniejszej niż 1,4 l, a wyposażenie (podobnie jak w przypadku busów i furgonów)  - kompletne. Samochody mają należeć do tzw. segmentu D (klasa średnia), którego przedstawicielami są m.in. Ford Mondeo, Hyundai i40, Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia czy Volkswagen Passat. W warunkach przetargu określono, że auta mają być objęte przynajmniej 24-miesięczną ochroną gwarancyjną. Termin dostawy pojazdów to maksymalnie 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Firmy, które wezmą udział w przetargu na dostawę aut z nadwoziem typu kombi muszą wpłacić 140 tys. zł wadium. Termin skłądania ofert upływa 4 września br.

W ubiegłym roku Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Firma osiągnęła 500 tys. zł zysku netto, natomiast na br. planuje stratę w wysokości ponad 100 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie było zatrudnionych na etacie 2 657 osób, o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Źródło: Wirtualne Media

Przeczytaj również
Popularne