Telewizja Polska ogłosiła dwa przetargi na dostawę fabrycznie nowych samochodów. Pierwszy dotyczy zakupu 37 samochodów typu furgon, drugi zakupu 100 aut z nadwoziem typu kombi. Wiemy jakie kryteria będą decydowały o wyborze pojazdów.
Pierwszy z przetargów, który ogłosiła Telewizja Polska dotyczy dostawy tzw. furgonów. Podzielono go na dwie części, co oznacza, że mogą zostać w nim wybrane dwie różne firmy. Pierwsza część dotyczy dostawy 31 samochodów typu bus przeznaczonych do przewozu 9 osób. Telewizja Polska zażyczyła sobie, żeby były to samochody z bieżącej produkcji, w pełni wyposażone, w kolorze białym, z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami oraz lusterkami i silnikiem o pojemności skokowej nie mniejszej niż 1,6 l. Druga część postępowania dotyczy zakupu sześciu samochodów typu furgon, które mają być przeznaczone do przewozu towarów i trzech osób. Wymagania co do nich są identyczne, jak w przypadku busów, z tą różnicą, że pojemność silnika nie powinna być mniejsza niż 2,0 l. Samochody mają być objęte przynajmniej 24-miesięczną gwarancją.
Firma lub firmy, które zostaną wybrane w postępowaniu przetargowym, muszą dostarczyć samochody etapami, zgodnie z harmonogramem jaki określiła Telewizja Polska. Ostatnie pojazdy będą odbierane po 5 miesiącach od daty podpisania umowy, natomiast płatność za nie nastąpi maksymalnie do 30 dni od dnia odbioru aut. Importerzy zainteresowani sprzedażą busów TVP muszą wpłacić 55 tys. zł wadium, a firmy, które chcą sprzedać nadawcy furgony - 11 tys. zł.
W oddzielnym przetargu Telewizja Polska wybierze dostawcę 100 samochodów z nadwoziem typu kombi. Źródłem ich napędu mają być silniki benzynowe, o pojemności nie mniejszej niż 1,4 l, a wyposażenie (podobnie jak w przypadku busów i furgonów) - kompletne. Samochody mają należeć do tzw. segmentu D (klasa średnia), którego przedstawicielami są m.in. Ford Mondeo, Hyundai i40, Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia czy Volkswagen Passat. W warunkach przetargu określono, że auta mają być objęte przynajmniej 24-miesięczną ochroną gwarancyjną. Termin dostawy pojazdów to maksymalnie 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Firmy, które wezmą udział w przetargu na dostawę aut z nadwoziem typu kombi muszą wpłacić 140 tys. zł wadium. Termin skłądania ofert upływa 4 września br.
W ubiegłym roku Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Firma osiągnęła 500 tys. zł zysku netto, natomiast na br. planuje stratę w wysokości ponad 100 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie było zatrudnionych na etacie 2 657 osób, o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Źródło: Wirtualne Media